Aplikacja WeChat — instalacja i użycie

WeChat jest najchętniej używanym komunikatorem mobilnym w Chinach, zarówno wśród zwykłych obywateli, jak i przedsiębiorców. Uważany jest za najszybszą i najprostszą metodę komunikacji z chińskimi kontrahentami. W przypadku prowadzenia handlu z Chinami, posiadanie tej aplikacji wydaje się nie tyle ogromnym ułatwieniem, ile koniecznością. Poniżej opisaliśmy krok po kroku jak zainstalować i skonfigurować WeChat w wersji mobilnej, w tym przypadku na platformie iOS (dostępna jest też wersja na Androida, Mac OS i Windows).

Aplikacja WeChat — instalacja i użycie
Czytaj dalej

Najpopularniejsze marki chińskie

Wraz z rozwojem Państwa Środka i jego otwarciem się na świat, wiele chińskich firm, które przodują na rodzimym rynku, postanawia również spróbować wybić się na rynki światowe. Marki chińskie z różnych branż dążą do podniesienia klasy swoich wyrobów, osiągnięcia znakomitej jakości produktów i rozpowszechnienia ich poza granice Chin, aby trafić do jak największej ilości potencjalnych klientów. Jest to dla nich długotrwały proces wyrobienia renomy swoich produktów, w celu zmiany panujących złych stereotypów. Przygotowaliśmy listę marek, które osiągnęły sukces na światowych rynkach i pokazały, że jakość chińskich produktów może być porównywalna, a nawet lepsza od tych europejskich.

marki chińskie
Czytaj dalej

Obecność Chin w Afryce

Obecność Chin w Afryce od dłuższego czasu wzbudza niemałe kontrowersje. Przez jednych aktywność Państwa Środka jest porównywana do kolonializmu naszych czasów, z kolei inni uważają, że niesie ona ze sobą wiele korzyści. Niemniej jednak faktem jest, że to właśnie Chiny stały się czołowym partnerem handlowym Afryki, odpowiadając za ponad 20% całkowitej wartości handlu Czarnego Lądu, a w całej Afryce działa ponad 10 000 chińskich przedsiębiorstw. Swoją obecność Państwo Środka zaznacza na wiele sposobów, jednakże najważniejszymi z nich są inwestycje, pomoc finansowa oraz rosnąca migracja.

Obecność Chin w Afryce
Czytaj dalej

Targi SIAL China 2019

Na rynku chińskim coraz bardziej rośnie zainteresowanie importowanymi produktami. Korzystając z tych możliwości zagraniczni przedsiębiorcy chętnie nawiązują współpracę z Państwem Środka, a Chiny prowadząc politykę soft power korzystają z tego i dążą do tak zwanego pokojowego wzrostu ekonomicznego. Dzięki temu obie strony odnoszą ogromne korzyści, realizując jednocześnie założenia koncepcji One Belt, One Road. Chcąc bowiem nawiązać współpracę z Chinami warto na wstępie wykonać kilka najważniejszych kroku. Przede wszystkim zapoznać się z rynkiem, dowiedzieć się jakie wymagania obejmują nasze produkty, a następnie zaprezentować je w odpowiednim miejscu. Udział w targach SIAL China otwiera drogę dla początkujących (i nie tylko) przedsiębiorców z branży spożywczej. Dają zarówno międzynarodowym, jak i lokalnym firmom możliwość zaoferowania swoich artykułów. Co ciekawe stosowana tu jest zasada 50/50, gdzie taką samą liczbę stanowią wystawcy chińscy, jak i zagraniczni.

Targi SIAL China
Czytaj dalej

Jak kupować na HKTDC?

Kupowanie artykułów korzystając z chińskich stron internetowych staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Dostępność praktycznie każdego wymarzonego produktu w połączeniu z niską ceną jest źródłem stale rosnącego sukcesu. Coraz odważniej podchodzimy więc do importowania produktów z Chin. Jednak większość z nas decydując się na zakup hurtowych ilości towaru, robi to głównie przez takie portale jak Alibaba, nie zdając sobie sprawy, że rynek chiński oferuje o wiele szerszą gamę stron marketingowych. W poniższym artykule opisujemy serwis HKTDC i jak z niego korzystać.

HKTDC
Czytaj dalej

Artykuły optyczne z Chin

Polskie firmy coraz częściej zaopatrują się na rynku chińskim. Skłaniają je do tego niższe ceny i dobra jakość towaru. Ostatnimi czasy wiele przedsiębiorstw pragnie nawiązać współpracę handlową z chińskimi spółkami, rozszerzając działalność swojej firmy na obszary Azji. Jednymi z często sprowadzanych produktów są artykuły optyczne z Chin.

artykuły optyczne z Chin
Czytaj dalej

Jak kupować na Global Sources?

Ze względu na szybki rozwój gospodarczy Chin, wielu zachodnich przedsiębiorców decyduje się na import towarów z Chin. Może się to okazać bardzo opłacalnym przedsięwzięciem, ale tylko jeśli z rozwagą przemyślimy wszystkie za i przeciw, a także wybierzemy godnego zaufania producenta, którego produkty spełnią wszystkie nasze wymagania. Jednym ze sposobów na poszukiwanie dostawcy jest platforma B2B Global Sources. Platformy B2B (business-to-business) są przeznaczone wyłącznie dla przedsiębiorców, ułatwiają one wymianę informacji między nimi oraz usprawniają sprzedaż i realizowanie zamówień. Poniżej przedstawiamy przewodnik po portalu.

Global Sources
Czytaj dalej

Targi sprzętu sportowego w Chinach

Sport jest ważną częścią życia każdego człowieka. Pozwala utrzymać dobrą sylwetkę, dobrą kondycję, ale przede wszystkim ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Wiele osób dzięki różnym dyscyplinom sportu może rozwijać swoje pasje i realizować marzenia. Jest to także świetny sposób na odpoczynek i rozładowanie emocji. Nic więc dziwnego, że branża sportowa cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a firmy poszerzają swój asortyment. W celu rozpoczęcia importu artykułów z branży sportowej i rekreacyjnej, dobrym pomysłem jest wyjazd na targi sprzętu sportowego w Chinach. Warto zapoznać się z chińskimi targami, na których producenci prezentują swoje produkty dedykowane miłośnikom sportu i turystyki.

targi sprzętu sportowego w Chinach
Czytaj dalej

Życzenia z okazji Chińskiego Nowego Roku od ChinskiRaport.pl

Chiński Nowy Rok rozpocznie się już 5 lutego 2019. Będzie to Rok Ziemistej Świni i potrwa do 24 stycznia 2020. Wszystkim naszym czytelnikom składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji Chińskiego Nowego Roku: 恭喜发财! W Chinach świnia kojarzy się ze szczęściem i bogactwem, dlatego życzymy Wam, aby Rok Świni przyniósł jak najwięcej radości i pomyślności. W szczególności życzymy Wam samych sukcesów w kontaktach i handlu z Chinami. Jako ChinskiRaport.pl postaramy się w tym roku dostarczać Wam jeszcze więcej treści na temat prowadzenia biznesu z Państwem Środka.

życzenia z okazji Chińskiego Nowego Roku
Czytaj dalej

Karta Charakterystyki

SDS (ang. SDS Safety Data Sheet, dawniej MSDS Material Safety Data Sheet) w Polsce znana też jako Karta Charakterystyki. Jest dokumentem wymaganym dla każdego rodzaju substancji określanych jako niebezpieczne. W działalności zawodowej zabrania się korzystania z tego typu materiałów bez posiadania MSDS. Obowiązek wynika z art. 31 rozp. REACH [Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006]. Wielostronicowy dokument zawiera opis zagrożeń związanych z daną substancją lub mieszaniną chemiczną oraz opis danych fizykochemicznych produktu. Ostrzega użytkowników o zagrożeniach związanych z konkretnymi produktami i zawiera wskazówki dotyczące sposobu w jaki należy się z nimi obchodzić. Przed importem towarów niebezpiecznych należy najpierw sprawdzić czy producent posiada certyfikat MSDS.

Karta Charakterystyki
Czytaj dalej

Targi branży beauty w Chinach

Od pewnego czasu azjatycka pielęgnacja podbija zachodnie rynki i serca kobiet, dążących do nieskazitelnej, promienistej cery jak ta, którą mogą poszczycić się koleżanki z Dalekiego Wschodu. Nic więc dziwnego, że na sklepowych półkach pojawiają się coraz nowsze kosmetyki z tamtych regionów świata, w tym z Chin, które przodują w organizowaniu targów kosmetycznych na światową skalę. Targi branży beauty w Chinach to doskonała okazja do zaznajomienia się z ofertą różnych przedsiębiorców i do nawiązania nowych kontaktów. Poniżej znajduje się lista największych i najważniejszych targów, jakie odbędą się w 2019 roku.

targi branży beauty w Chinach
Czytaj dalej

Import paneli fotowoltaicznych z Chin

Unia Europejska otwiera się na import paneli fotowoltaicznych z Chin. 3 września 2018 roku zniesiono cło antydumpingowe na produkty fotowoltaiczne pochodzące z tego kraju. Restrykcje celne zostały wprowadzone ze względu na próbę ochrony unijnego rynku przed napływem tanich produktów z Państwa Środka. Na zmianę decyzji wpłynęło rosnące zapotrzebowanie na tę grupę wyrobów, spadek cen ogniw i modułów fotowoltaicznych na światowych rynkach, jak również próba ocieplenia stosunków z rządem w Pekinie.

import paneli fotowoltaicznych z Chin
Czytaj dalej

Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok

Chiński Nowy Rok przypada na trochę późniejszą datę niż nasz Nowy Rok, ponieważ liczony jest według kalendarza księżycowego. W tym roku rozpocznie się dokładnie 5 lutego i będzie nosił nazwę Ziemistej Świni. Podczas 15-dniowego świętowania Chińczycy całymi rodzinami obchodzą Święto Wiosny, a całość wieńczy Święto Latarni. Jest to czas na zamknięcie wszelkich sporów, rozwiązania niewygodnych konfliktów czy pogodzenia się z bliskimi. W nowy rok powinniśmy bowiem wkroczyć bez żadnych długów. Aby dodatkowo umilić atmosferę spędzania Chińskiego Nowego Roku ludzie dużo chętniej robią zakupy, zarówno dla siebie, jak i swoich bliskich. Duże koncerny korzystając z takiego potencjału promują swoje produkty poprzez specjalne kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok. Jest to wówczas ogromna możliwość dla nowych firm, by przedstawić swoją markę na chińskim rynku. Natomiast tym, które są już tam dobrze znane, pozwala na kreowanie pozytywnego wizerunku.

kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok
Czytaj dalej

Akredytywa

Przy zawieraniu transakcji przedsiębiorcy stają przed decyzją jaką formę płatności wybrać. Z punktu widzenia bezpieczeństwa za najlepszy wybór uznaje się akredytywę. Zaleca się korzystanie z niej zwłaszcza w transakcjach z grupy podwyższonego ryzyka. Dlatego też jej popularność jest większa w obrotach zagranicznych. Ze względu na związane z nią koszty opłaca się jedynie przypadku większych zamówień, których całkowita wartość przekracza 30 tys. USD. Poniżej opisujemy na czym polega akredytywa.

akredytywa
Czytaj dalej

Cło na rowery elektryczne z Chin

21 grudnia 2017 Unia Europejska rozpoczęła badanie chińskiego rynku produkcji rowerów elektrycznych importowanych do krajów Europy. Swoje działania podjęła po otrzymaniu skargi złożonej przez Europejski Związek Producentów Rowerów (EBMA) zawierającej dowody o konkretnych dotacjach i wynikających z nich szkód. Jak wynikało z przeprowadzonej analizy, spora liczba chińskich producentów e-rowerów otrzymywała od Państwa Środka odpowiednie dofinansowania na produkcję sprzętu. To automatycznie obniżało cenę eksportowanego towaru i dlatego pozwalało na szybkie wybicie się na zagranicznym rynku. W wyniku tego, Unia Europejska nałożyła antydumpingowe cło na rowery elektryczne z Chin w wysokości nawet 79%.

cło na rowery elektryczne z Chin
Czytaj dalej

Targi Asia Pacific Sourcing

Zbliżają się Międzynarodowe Targi Narzędzi i Produktów dla Domu i Ogrodu z Dalekiego Wschodu. Targi Asia Pacific Sourcing stanowią doskonałą okazję dla importerów do zapoznania się z ofertą azjatyckich wystawców. Ponadto odbywają się w Niemczech. Oznacza to więc wspaniałą okazję do zapoznania się z ofertami najróżniejszych światowych firm, zbadanie rynku i nawiązanie korzystnych relacji biznesowych bez konieczności wyjazdu do Chin.

targi Asia Pacific Sourcing
Czytaj dalej

Jak kupować na Made-in-China?

Chińskie platformy zakupowe są niezwykle popularne ­– Polacy coraz częściej robią zakupy na Aliexpress i już nie boją się zamawiać produktów z Chin. Istnieją także strony nakierowane na kupno towaru w ilości hurtowej, tak jak właśnie Made-in-China. Jest to portal typu B2B (business to business), co oznacza, że służy do większego importu, a nie kupowania przez indywidualnego klienta. Strona powstała w roku 1998 z inicjatywy Johna Shen w Nankinie. Made-in-China występuje także w formie aplikacji na smartfona dostępnej w sklepie Google play i App store.

W tym artykule pokażemy krok po kroku jak dokonać zamówienia z Made-in-China.

made-in-china
Czytaj dalej