Targi Kantońskie to wydarzenie, które rokrocznie przyciąga dziesiątki tysięcy wystawców i nawet więcej odwiedzających. To największe i najstarsze chińskie targi branżowe, cieszące się renomą i ogromnym zainteresowaniem. W obliczu pandemii koronawirusa możliwość przeprowadzenia tegorocznych edycji stanęła pod znakiem zapytania. Organizatorzy postanowili jednak nie rezygnować z wydarzenia, lecz przenieść je do przestrzeni wirtualnej. W czerwcu z powodzeniem odbyła się już 127. edycja Targów Kantońskich w formie online. Jak podają organizatorzy, jesienią czeka nas kolejna okazja do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Jak będą wyglądać Targi Kantońskie – jesienna edycja 2020 w formie online?
Targi Kantońskie – jesienna edycja 2020 w formie online
Tradycyjnie Targi Kantońskie odbywają się w dwóch edycjach rocznie – wiosennej i jesiennej. Według zapowiedzi organizatorów, nie inaczej ma być w tym roku. Jesiennej, już 128. edycji Targów Kantońskich 2020 w formie online możemy spodziewać się w październiku, choć nie jest jeszcze znana konkretna data.
Czerwcowa edycja targów online trwała nieco ponad tydzień (od 15 do 24 czerwca), dlatego najprawdopodobniej możemy spodziewać się podobnego, skróconego czasu trwania jesiennych targów. 127. edycja wyglądała inaczej także w kwestii organizacji czasowej. Tradycyjnie targi dzielone są na 3 fazy oddzielone przerwami, jednak tym razem nie było podziału na fazy. Niewykluczone, że w czasie jesiennej edycji organizatorzy pozostaną przy tej formie i produkty wszystkich wystawców będzie można oglądać w tym samym czasie.
Targi Kantońskie online odbywają się poprzez oficjalną stronę Canton Fair. Choć przeniesienie targów do przestrzeni wirtualnej jest pewnego rodzaju niedogodnością, stwarza też dużo nowych szans i możliwości. Jedną z nich jest umożliwienie odwiedzenia targów większej liczbie osób. Tym razem nie trzeba osobiście wybierać się do Chin na poszukiwania kontrahentów, co pozwala uniknąć wysokich kosztów podróży. Według deklaracji organizatora, w jednym momencie może odbywać się nawet 5 milionów spotkań online.
Jak wyglądała poprzednia edycja Canton Fair online?
Czerwcowa edycja Targów Kantońskich 2020 online przyciągnęła niemal 26 tysięcy wystawców. Prezentowali oni swoje produkty na platformie na różne sposoby, między innymi podczas relacji na żywo (lub nagrywanych wcześniej), kiedy to omawiali swoją ofertę. Tak jak w przypadku targów stacjonarnych, dostępnych było 16 kategorii i 50 sekcji wystawczych, które pomogły uporządkować oferty tematycznie.
Aby wziąć udział w targach, należało zarejestrować się na oficjalnej stronie, wypełniając formularz. Opisaliśmy, jak dołączyć do Targów Kantońskich w formie online. Bardzo możliwe, że jesienna edycja odbędzie się na podobnych zasadach.
Przeglądanie oferty mogło przebiegać dwojako – do dyspozycji odwiedzających była funkcja Smart Matching, mająca za zadanie dopasować wymagania klientów do ofert potencjalnych sprzedawców, ale można było też samodzielnie przeszukiwać kategorie. Oprócz informacji o produktach, dostępne były też dane na temat wystawiających. Zapoznaj się z relacją czerwcowych targów online.
Osobiste zapoznawanie się z ofertą i kontakt ze sprzedawcami zostały zastąpione przez elektroniczne drogi komunikacji. Przeglądanie produktów umożliwiły m.in. stoiska 3D oraz prezentacje na żywo (niektóre dostosowane do stref czasowych, w których znajdowali się klienci). Kontakt z potencjalnym kontrahentem przebiegał bezpośrednio na stronie (poprzez opcję Instant Messaging) lub w formie proponowanej przez wystawców (często przez zeskanowanie kodu WeChat).
Tradycyjna forma Targów Kantońskich
Targi Kantońskie w tradycyjnej formie odbywają się na ogromnej powierzchni wystawowej dostępnej w China Import & Export Fair Complex w Kantonie (Guangzhou). Dziesiątki tysięcy stoisk prezentują tam swoją ofertę zwiedzającym w trzech fazach:
1. Faza I: elektronika, sprzęt oświetleniowy, pojazdy i części samochodowe, maszyneria, narzędzia, materiały budowlane, produkty chemiczne, źródła energii + pawilon międzynarodowy
2. Faza II: towary konsumpcyjne, dekoracje, upominki, zabawki, meble
3. Faza III: tekstylia, odzież, obuwie, materiały biurowe, torby, artykuły spożywcze, produkty o przeznaczeniu medycznym + pawilon międzynarodowy.
Podział na fazy obejmuje obie edycje (wiosenną i jesienną), w związku z czym zazwyczaj targi odbywają się w tym samym czasie każdego roku. Faza I edycji wiosennej trwa zawsze od 15 do 19 kwietnia, faza II 23-27 kwietnia, faza III 1-5 maja. W edycji jesiennej daty trwania poszczególnych faz to odpowiednio: 15-19 października, 23-27 października oraz 31 października-4 listopada. W tym roku organizacja czasowa targów wygląda jednak inaczej.
Tegoroczne Targi Kantońskie w formie online niezmiennie pozostają dobrą okazją do zapoznania się z różnorodną ofertą produktów oraz poszukiwania kontrahentów. Choć podlegają one pewnym ograniczeniom (sporym minusem jest na przykład brak możliwości osobistego zweryfikowania jakości towaru), dają także nowe możliwości importerom, którzy do tej pory nie decydowali się na wyjazd do Chin.