Xiaomi to chiński producent smartfonów, który osiągnął wiele sukcesów na macierzystym rynku. Planuje dalszą ekspansję. Ostatnio firma ujawniła plany wejścia na 10 nowych rynków. W tym Indie, Brazylie, Rosję, Indonezję, Malezję, Meksyk, Filipiny, Tajlandię, Turcję i Wietnam. Dotychczas, poza swoim rodzimym rynkiem, smartfony Xiaomi były oficjalnie sprzedawane w Hongkongu, na Tajwanie i w Singapurze. Xiaomi staje się coraz popularniejsze. Użytkownicy bardzo cenią sobie produkty tej marki i są z nich zadowoleni.
Smartfony Xiaomi
Flagowy model Xiaomi, Mi3, to high-endowa jakość w umiarkowanej cenie. Jeśli porównamy go iPhonem 5S, to dostrzeżemy, że chiński telefon ma większy ekran i lepszy aparat (13Mpix wobec 8Mpix). Ponadto kosztuje tylko połowę ceny iPhona – w Singapurze 332 USD, podczas gdy iPhone 5S jest tam dostępny za 786 USD. Wiele osób zamiast iPhona wybiera aktualnie Xiaomi.
Ekspansja marki na te konkretne rynki to zdecydowanie przemyślany krok. Rynek Europy Zachodniej i USA jest nasycony, także i w Chinach widać pierwsze oznaki spadku sprzedaży. Rynki wschodzące zaś są ziemią obiecaną dla producentów właśnie takich jak Xiaomi. Przykładem może być tutaj Brazylia, w której spośród 194 milionowej populacji niemal połowa należy do nowej klasy średniej. Jeśli zaś chodzi o liczbę użytkowników telefonów komórkowych, to kraj ten zajmuje czwarte miejsce na świecie, po Chinach, USA i Japonii.
Nowoczesny model dystrybucji, oparty o bezpośrednią sprzedaż przez internet i ambitne cele ekspansji to cechy, które wyróżniają Xiaomi. Firma chlubi się także swoim interfejsem graficznym, MIUI, który jest mocno zmodyfikowanym Androidem, podobnym nieco do TouchWiz Samsunga, ale znacznie bardziej niezależnym od usług Google’a i chętnie modyfikowanym przez światową społeczność programistów i grafików.
Trudno powiedzieć, czy Xiaomi znajdzie swoje miejsce pośród największych chińskich firm z branży nowych technologii, takich jak ZTE czy Huawei, ale ekspansja międzynarodowa to bardzo istotny krok w tym kierunku.
Smartfony Xiaomi i inne produkty marki z dnia na dzień zyskują coraz większą popularność.