Jak sprzedawać na JD – chińskim e-commerce

Chociaż w Chinach nie brakuje galerii handlowych, to bardzo rzadko można spotkać się z widokiem osób robiących tam duże zakupy. Jest tak, ponieważ Chiny zostały zdominowane przez rynek zakupów online. Chociaż Taobao i Tmall, należące do Alibaba Group, pozostają najbardziej popularne, to JD staje się dla nich coraz większą konkurencją. Planując sprzedaż na platformie JD należy najpierw przygotować dobry, logistyczny plan. W handlu z Chinami nie ma miejsca na błędy. W opracowywaniu strategii wejścia na chiński rynek, poniższe informacje z pewnością okażą się niezbędne. Jak sprzedawać na JD – dowiedz się więcej.

Jak sprzedawać na JD?

Jesteś zainteresowany eksportem i sprzedażą produktów w Chinach? Już eksportujesz, ale chcesz pogłębić swoją wiedzę? Zapraszamy na nasze szkolenia eksportowe, na których dowiesz się jak bezpiecznie przeprowadzać eksport do Państwa Środka.

Webinar: Eksport do Chin

Czym jest JD?

JD to druga co do wielkości w Chinach platforma B2C zajmująca się handlem elektronicznym. Posiada 301,8 milionów aktywnych użytkowników. Znana jest również jako Jingdong (京东), a wcześniej nazywana 360buy. JD skupia się na trzech modelach sprzedaży: sprzedaż bezpośrednia, JD marketplace i JD Worldwide. Bezpośrednia sprzedaż JD opiera się na pozyskiwaniu produktów bezpośrednio od marek i dostawców i sprzedawaniu ich klientom za pośrednictwem strony internetowej i urządzeń mobilnych. Dlatego też, JD swoją działalnością bardziej przypomina tradycyjny sklep internetowy. JD marketplace umożliwia sprzedawcom zakładanie sklepów i sprzedawanie produktów bezpośrednio chińskim konsumentom. Natomiast JD Worldwide to transgraniczna platforma handlu e-commerce.

JD jest znane z doskonałej sieci logistycznej. Firma posiada 7 centrów organizacyjnych, ponad 200 magazynów w Chinach i działa z ponad 5000 własnymi stacjami dostawy i odbioru.

Na platformie JD dominuje branża AGD i elektronika użytkowa.

JD

Strona JD.com dostępna jest również w języku angielskim.

JD e-commerce

Czym jest JD Worldwide?

JD Worldwide jest otwarty dla marek, franczyzobiorców, sprzedawców detalicznych i handlowców zarejestrowanych legalnie poza Chinami, sprzedających produkty pochodzące spoza Chin. Aby wejść na tę platformę nie trzeba mieć firmy zarejestrowanej w Chinach.

Po rozpoczęciu współpracy z JD Worldwide, firmy mogą sprzedawać swoje produkty w Chinach bez konieczności magazynowania ich w kraju. Można wysyłać produkty pojedynczo z magazynu w Stanach Zjednoczonych, Europie lub Australii. JD Worldwide nawiązało partnerstwo z międzynarodowymi firmami logistycznymi, takimi jak DHL, Australia Post i Yamato oraz posiada własną krajową sieć dystrybucji.

chińskie e-commerce

Sprzedaż na platformie JD Worldwide – wymogi

Najważniejszym wymogiem wejścia na JD Worldwide jest to, aby firma była zarejestrowana poza Chinami i posiadała już historię sprzedaży towarów. Poza tym należy spełnić poniższe warunki:

  • być właścicielem marki,
  • przedstawić dokumenty rejestracyjne firmy, dane identyfikujące głównych akcjonariuszy oraz dyrektorów,
  • dostarczyć dokumenty potwierdzające rejestrację znaku towarowego,
  • posiadać konto bankowe w USD – JD dokonuje regularnych wpłat na konto firmy, jednakże przelewy na razie wykonywane są tylko w USD.

Aby platforma zatwierdziła rejestrację, obowiązkowo trzeba zapewnić chińską obsługę klienta, a strona ze szczegółowymi informacjami o produkcie powinna być napisana w języku chińskim. JD Worldwide wymaga również, aby produkty były wysłane w ciągu 72 godzin od złożenia zamówienia. Co więcej, centrum zwrotu produktów musi być dostępne w Chinach kontynentalnych.

Brak wcześniejszego wprowadzania produktu do Chin będzie dodatkowym atutem przy wejściu na JD Worldwide.

Webinar: Eksport do Chin

Jak sprzedawać na JD – koszty

Koszty wejścia na platformę JD.com i JD Worldwide różnią się od siebie. JD.com wymaga depozytu w wysokości od 10 000 do 100 000 RMB, a JD Worldwide 15 000 dolarów amerykańskich. Jednocześnie należy pamiętać, że nie jest to opłata, a jedynie kaucja zwrotna. JD.com pobiera prowizję od 1 do 8% w zależności od kategorii produkty. Natomiast JD Worldwide pobiera od 2 do 8% od transakcji. Co więcej, JD Worldwide wymaga opłaty za pojedynczy sklep w wysokości 1000 USD, a JD.com czerpie miesięczną opłatę techniczną w wysokości od 500 do 1000 RMB.

Warto także mieć na uwadze, że JD Worldwide wymaga mniejszych nakładów finansowych niż Tmall Global.

Jakich produktów nie można sprzedawać na JD Worldwide?

Istnieją ograniczenia sprzedaży dotyczące następujących kategorii:

  • produkty religijne,
  • produkty łatwopalne,
  • farmaceutyki,
  • fajerwerki,
  • żywe zwierzęta i rośliny,
  • sprzęt wędkarski,
  • produkty do hazardu,
  • tytoń.

Ponadto nie można sprzedawać towarów należących do innych marek i tych, na które nie posiada się licencji na sprzedaż.

Webinar: Eksport do Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 8