Oppo w Polsce już w tym miesiącu

Chiński producent smartfonów Oppo zadebiutuje oficjalnie na polskim rynku już 31 stycznia. O wejściu tej marki na polski rynek mówiło się już od kilku miesięcy, jednak dopiero w ostatnich dniach doczekaliśmy się oficjalnego komunikatu na temat pojawienia się Oppo w Polsce.

Oppo w Polsce

Smartfony Oppo są dostępne w Europie tylko na rynku włoskim, francuskim, hiszpańskim i holenderskim. W tym miesiącu do tego wąskiego grona dołączy również Turcja, Wielka Brytania i oczywiście Polska. Na świecie Oppo jest dostępne na 21 rynkach, a największe sukcesy, poza Chinami, odnosi w Indiach.

Oppo jest kolejną po Huawei, Xiaomi, Lenovo czy Meizu chińską marką wkraczająca na polski rynek.

Szkolenie: Import z Chin

Historia marki Oppo

Oppo jest submarką należącą do koncernu BBK Electronics, który został założony w 1995 r. przez Duan Yongpinga, a jej chińską nazwę (Bu Bu Gao) można przetłumaczyć jako „wyżej z każdym krokiem”.

Początkowo BBK zajmowało się produkcją odtwarzaczy DVD i innych urządzeń RTV oraz AGD, a od 2001 r. telefonów komórkowych. Od 2006 r. firma zaczęła notować coraz większe straty związane ze wzrostem popularności smartfonów. Sytuacja ta zmusiła zarząd do podjęcia zdecydowanych działań. Postanowiono, że Oppo, produkujące do tej pory odtwarzacze MP3, rozpocznie produkcję smartfonów. Niedługo później do grona marek smartfonów BBK Electronics dołączyło Vivo, a w późniejszym czasie OnePlus. Działania te przyniosły koncernowi ogromne zyski.

Aktualnie BBK Electronics jest światowym potentatem i pod markami Oppo i Vivo produkuje rocznie ponad 200 mln smartfonów, co daje mu drugie miejsce na światowym rynku. Według raportu IDC rynkowy udział Oppo wynosi 8,6%, plasując się na 5 miejscu za takimi potęgami jak Samsung, Huawei, Apple i Xiaomi.

Modele oferowane przez Oppo

Nadal nie jest znana oferta, jaką Oppo przedstawi polskiemu klientowi. Ich flagowym modelem jest Find X, charakteryzujący się niemal pełnym wyświetlaczem, zajmującym 93,8% frontu oraz chowanym modułem aparatu. Cena tego modelu w Chinach wynosi 5000 yuanów (ok. 2800 zł). Godnym uwagi jest też model będący aktualnie jednym z najpopularniejszych w Chinach – R17 Pro. Wyposażony jest w potrójny aparat główny i zaawansowany sensor 3D, a jego cena to 4000 yuanów (ok. 2300 zł).

Oppo w Polsce
Oppo Find X

Oppo w Polsce

Na pierwszy rzut oka widać, że modele oferowane przez Oppo są stosunkowo drogie. Czym zatem Oppo chce zwojować polski rynek? Z pewnością jest to technologia, w którą wyposaża swoje produkty. Od początków działalności firma skupia się na szukaniu rozwiązań w dziedzinie fotografii mobilnej. W 2012 r. wypuściła na rynek model Ulike 2, posiadający jako pierwszy smartfon w historii z wbudowaną funkcją upiększania zdjęć. W 2014 r. zaprezentowano Oppo N3, pierwszy na świecie smartfon z automatycznie obracanym aparatem, a w 2017 r. technologię 5X, czyli 5-krotny zoom bez utraty jakości obrazu. Aktualnie firma posiada 32 000 patentów zarejestrowanych na całym świecie.

Przyszłość Oppo na polskim rynku nie będzie łatwa. Wg. raportu IDC Polacy preferują smartfony ze średniej półki cenowej, najczęściej w przedziale 500 – 1100 zł. Dodatkowo, konkurencję stanowić będą inni chińscy producenci z ugruntowaną już pozycją w Polsce, czyli Huawei i Xiaomi. Nie można zapominać też o potentatach w postaci Apple i Samsunga. Czy Oppo w Polsce powtórzy sukces osiągnięty na rodzimym rynku i skusi Polaków oferowaną przez siebie technologią? Najbliższe miesiące powinny przynieść odpowiedź na to pytanie.

Szkolenie: Import z Chin