Elon Musk, dyrektor generalny Tesla Inc. przyjechał do Szanghaju na otwarcie nowej fabryki. Ceremonia z udziałem CEO Tesli i kilku przedstawicieli z Szanghaju, między innymi burmistrza Ying Yong, odbyła się 7 stycznia w poniedziałek. To przełomowe wydarzenie zapoczątkowało budowę Gigafactory 3. Będzie to pierwsza fabryka Tesli poza Stanami Zjednoczonymi. Jak zakomunikował Elon Musk w Chinach, prace konstrukcyjne nad fabryką zakończą się jeszcze tego lata. Do końca bieżącego roku ma rozpocząć się produkcja samochodu elektrycznego Model 3. Oprócz tego modelu w Szanghaju produkowany będzie jeszcze Model Y.
Elon Musk rozpoczyna budowę Gigafactory w Chinach
Niestety nic nie idzie tak gładko. Firma swego czasu borykała się z kilkoma problemami związanymi ze sporem handlowym pomiędzy Chinami a USA. Jednak pozytywne spojrzenie na sprawę ma wciąż CEO Tesli. „And now … we dance!” z takim humorystycznym akcentem podsumował poniedziałkową ceremonię Elon Musk w Chinach.
Chwilę po zakończeniu wydarzenia Elon Musk opublikował dodatkowo na swoim Twitterze kilka wykresów prezentujących szybki wzrost sprzedaży Tesli w ostatnich latach oraz plany produkcyjne na lata 2019/2020.
Podczas przemówienia w Szanghaju Elon Musk podkreślił również, że nie ma limitu potencjału jaki wymagany jest od aplikantów do pracy w oddziale Tesli. „Pewnego dnia ktoś dołączy do naszej firmy […] i możliwe, że ostatecznie będzie miał moją pracę. Szukamy więc najlepszych ludzi, którzy pomogą nam w budowie stabilnej i zrównoważonej sytuacji na świecie”.
Samochody elektryczne w Chinach
Jak wynika z danych publikowanych przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ponad połowa produkowanych samochodów elektrycznych i hybrydowych jest sprzedawana w Państwie Środka. Wynika to z wielu aspektów, między innymi ekologicznych. Łatwiej jest bowiem zarejestrować tego typu samochody w większych miastach. Dodatkowo ilość stacji ładowania pojazdów jest naprawdę ogromna w porównaniu z innymi krajami. Taki popyt na samochody elektryczne daje Tesli możliwość rozwoju terenach Azji. Zmniejszy to przede wszystkim koszty taryfy oraz przewozu wyprodukowanych samochodów.
Popularność pojazdów zasilanych elektrycznie w Chinach udowadnia fakt, że po mieście Shenzhen jeżdżą wyłącznie autobusy elektryczne.