Rynek filmowy w Chinach – Iron-Man 3 w kinach

Od 10 Maja w kinach będziemy mogli zobaczyć Iron-Man’a 3, kontynuację serii opartej o komiksy Marvel’a, film zarobił już 200 milionów dolarów. Warto zwrócić uwagę na to jak producenci filmu podeszli do chińskiego rynku, który jest coraz bardziej interesujący dla Hollywood. Producent Iron Man’a do marketingu w Państwie Środka przyłożył dużą uwagą, a na promocję przeznaczył spore środki, prześledzimy parę przykładów, które o tym świadczą. Jeżeli chodzi o sam film to w Chinach będzie zawierał dodatkowe sceny z tamtejszą gwiazdami Fan Bingbing oraz Wang Xueqi.

Iron Man 3 w kinach

Film w samych Chinach zarobił w ciągu pierwszych pięciu dni od premiery (ta miała miejsce 3 maja) 66 milionów dolarów amerykańskich, chiński rynek firmowy jest już drugim na świecie, szacuje się, że w przeciągu najbliższych pięciu lat będzie na pierwszy miejscu. W zeszłym roku Hollywood zarobiło w Chinach 15 miliardów dolarów. Nic dziwnego, że Państwo Środka jest coraz chętniej dostrzegane przez amerykańskich producentów, w promocje Iron Mana 3 włączył się odtwórca głównej roli Robert Downey Jr. oraz reszta obsady, aktorzy odwiedzili Chiny z okazji hucznej premiery filmu.

Wygląda na to że relacja Hollywood z Chinami ma się dobrze, zobaczymy czy inni pójdą w ślady Tony’ego Starka.

Poniżej trailer filmu: