Miniso w Polsce

Chińska marka Miniso jeszcze do niedawna nie była znana w naszym kraju. Jednak w ciągu ostatnich tygodni powstały już trzy sklepy Miniso w Polsce. Azjatycka firma zadebiutowała w Poznaniu, a następnie otworzono punkty w Łodzi i Katowicach. W planach jest już kolejny sklep, który powstanie w Warszawie. Niewykluczone, że wkrótce Miniso zawita również do innych dużych miast Polski.

Miniso w Polsce

Marka Miniso na świecie

Marka Miniso powstała w 2013 roku. Od tego czasu otworzyła już ponad 2,600 sklepów w ponad 60 krajach. Firma aspiruje do tego, by posiadać 6,000 sklepów na całym świecie. Sklepy Miniso znaleźć można w prawie całej Azji, w Australii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także państwach Ameryki Południowej i Afryki oraz w coraz większej ilości krajów Europy.

Miniso to sklep, który posiada bogatą ofertę artykułów do wyposażenia wnętrz, akcesoriów modowych, artykułów papierniczych, kosmetyków, zabawek i nowoczesnych gadżetów. Marka kieruje się hasłem, że towary dobrej jakości nie muszą mieć wysokiej ceny. Jej celem jest tworzenie zarówno unikalnych produktów, jak i stylu życia.

Miniso w Polsce

Miniso w Polsce

W styczniu 2018 firma Miniso podpisała porozumienie o współpracy z Polską. Kilka miesięcy później w centrum handlowym Posnania w Poznaniu został otworzony pierwszy sklep Miniso w Polsce, a wkrótce kolejny w Manufakturze w Łodzi. Na początku lipca dołączył do nich sklep w Galerii Katowickiej. Biorąc pod uwagę, że Miniso miesięcznie otwiera około 80-100 nowych sklepów na świecie, możemy spodziewać się, że już wkrótce sklepy tej marki znajdziemy w każdym dużym mieście w Polsce.
Szkolenie: Import z Chin

Miniso jest marką japońską czy chińską?

Wielu z Was zastanawia się, czy jest to firma chińska czy japońska. Została założona przez chińskiego przedsiębiorcę Ye Guofu oraz japońskiego projektanta Miyake Junya. Miniso to firma chińska, jednak stylizowana na japońską, o czym świadczy przykładowo logo zapisane w znakach japońskich. Jest to związane z faktem, że Chińczycy mają duże zaufanie do japońskich marek, które charakteryzują się dobrą jakością. W pierwszych latach istnienia firmy, chińscy konsumenci byli przekonani, że kupują japońskie towary. Wskazywały na to nawet metki produktów w języku japońskim (co ciekawe, przetłumaczone na japoński z błędami). Jest to dobry przykład pozorowania marki pod względem narodowościowym. Działanie tego typu jest stosowaną czasem strategią eksportową, co opiszemy przy okazji innego wpisu.