Hugo Barra Vice Prezes Xiaomi – prezentacja z LeWeb

W tym miesiącu w Paryżu odbyła się dziesiąta edycja konferencji LeWeb. Jest ona poświęcona nowym technologiom. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń tego typu na świecie. Wśród zaproszonych prelegentów pojawił się Hugo Barra. Hugo Barra to wiceprezes Xiaomi, najszybciej rosnącego chińskiego brandu smartfonów i tabletów.

Barra opowiada dlaczego zrezygnował z czołowej posady w Google (Szef sekcji Android). Postanowił przenieść się do Chin. Na filmiku przedstawia specyfikę tamtejszego rynku i plany na globalny rozwój Xiaomi.

Hugo Barra

Zapraszamy do obejrzenia filmiku i wysłuchania planów Hugo. Życzymy miłego oglądania.

Hugo Barra mówił na konferencji technologicznej LeWeb w Paryżu we Francji o swoich wrażeniach na temat chińskiej gospodarki i możliwościach, jakie stwarza dla firm technologicznych takich jak Xiaomi.

W czasie swojej 30-minutowej prezentacji, nowy wiceprezes Xiaomi omówił najważniejsze chińskie firmy technologiczne (takie jak Tencent i Alibaba). Wskazał co sprawia, że są tak odmienne od swoich zachodnich odpowiedników. Powoływał się na 600 milionów internautów w Chinach i ogromną skalę aktywnych użytkowników najlepszych chińskich aplikacji. Ponadto mówił o wysokich kapitałach rynkowych ostatnich chińskich IPO oraz wielkości firm takich jak Taobao należące do Alibaby, platformy handlowej ponad dwukrotnie większej od eBay i Amazon łącznie.

Hugo Barra w Xiaomi

Xiaomi to chińska firma elektroniczna założona w kwietniu 2010 roku z siedzibą w Pekinie. Obecnie Xiaomi produkuje telefony z Androidem na rynek chiński, wykorzystując innowacyjną strategię tworzenia smartfonów o wysokich parametrach po niskich cenach. Hugo Barra został zatrudniony, aby pomóc firmie w ekspansji globalnej. W swojej prezentacji w Paryżu wiceprezes mówił, że siła Xiaomi polega na czerpaniu z rozwiązań najlepszych firm technologicznych na świecie i integracji ich w jednym modelu.

Szkolenie: Import z Chin

Aktualizacja. Po trzech i pół roku, w 2017 roku Hugo Barra odszedł z Xiaomi. Przez okres jego działalności w Xiaomi, firma rozszerzyła sprzedaż swoich produktów na ponad 20 nowych rynków, w tym Polskę. Ponadto, przez ten czas Indie stały się dla Xiaomi największym zagranicznym rynkiem zbytu. W roku odejścia Barry, przychody ze sprzedaży tylko w tym kraju wyniosły miliard dolarów rocznie.

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 2