Import rowerów z Chin

Chiny od lat są największym producentem rowerów na świecie. To właśnie tam powstaje około 20% całej globalnej produkcji rowerów. Ogromna ilość producentów, szeroki wybór i różnorodność produktów chińskich dostawców sprawia, że zagraniczni przedsiębiorcy chcą importować rowery z Chin. Omawiamy import rowerów z Chin, stawki celne na chińskie rowery, a także unijne wymagania.

Import rowerów z Chin

Jak znaleźć fabryki rowerów w Chinach?

Zanim zaczniemy szukać dostawców rowerów z Chin, warto dowiedzieć się, gdzie znajduje się ich najwięcej. Producentów rowerów można znaleźć przede wszystkim w chińskich prowincjach Guangdong oraz Hebei. Wielu z nich zlokalizowanych jest także w mieście Tianjin, położonym na wschód od Hebei. Istotnymi zagłębiami produkcyjnymi rowerów w Chinach są także prowincje Shandong, Zhejiang oraz Jiangsu. To właśnie w tych miejscach warto rozglądać się za dostawcami rowerów.

Sprawdź podane lokalizacje na mapce poniżej:

Import rowerów z Chin

Rowery elektryczne w Chinach

Chiny należą do globalnych liderów pod względem rocznej sprzedaży, ale i konsumpcji rowerów elektrycznych. Między rokiem 2019 a 2020 ilość zarejestrowanych producentów rowerów elektrycznych w Chinach wzrosła aż o 83%, osiągając około 51 600. Obecnie po chińskich ulicach porusza się około 300 milionów elektrycznych rowerów. Warto zwrócić uwagę, że tego typu pojazdy mogą być dla Chińczyków świetną alternatywą dla samochodu, który ciężko uzyskać, a także dla tłocznej komunikacji miejskiej. Oba te czynniki mają wpływ na rosnącą popularność e-rowerów w Chinach.

Sprawdź cło na rowery elektryczne z Chin!

Szkolenie: Import z Chin

Import rowerów z Chin – Stawki celne

Jeszcze zanim przystąpimy do importu z Chin, musimy sprawdzić stawki celne na wybrany produkt. Cło na dowolne wyroby można znaleźć w darmowych systemach ISZTAR oraz TARIC. Znajdziemy tam aktualne stawki celne, wysokość VAT-u, a także kody HS. Wszystkie te informacje są niezbędne, aby towar mógł przejść odprawę celną. Poniżej przedstawiamy krótką listę stawek celnych na wybrane typy rowerów:

Rowery dwukołowe i pozostałe rowery (włączając trzykołowe wózki-rowery dostawcze), bezsilnikowe, z łożyskami kulkowymi (8712003090) – 14%

Rowery jednokołowe, bezsilnikowe (8712007010) – 15%

Rowery pedałowe ze wspomaganymi pedałami, wyposażone w pomocniczy silnik elektryczny (8711609010) – 6%

Rowery dwukołowe, trzykołowe i czterokołowe, z pedałami, z pomocniczym silnikiem elektrycznym o mocny znamionowej ciągłej nieprzekraczającej 250 W (8711601000) – 6%

Jak można zauważyć, cło na rowery waha się od 6% do 15%. Trzeba jednak mieć na uwadze, że Unia Europejska nałożyła na rowery z Chin bardzo wysokie cła antydumpingowe, o których mówimy poniżej.

Import z Chin w 2021

Cło antydumpingowe na rowery z Chin

Unia Europejska nakłada cła antydumpingowe na wybrane towary w celu ochrony wewnętrznego rynku. Wartości ceł antydumpingowych również widnieją we wspomnianych wyżej systemach ISZTAR oraz TARIC. Cło antydumpingowe na rowery bezsilnikowe wynosi 48,5%, a na rowery elektryczne 62,1%. Wysokość takiego cła może się jednak różnić w zależności od wybranego dostawcy. W systemie ISZTAR znajdziemy listę określonych chińskich firm wraz z podanym cłem antydumpingowym na ich produkty.

Poniżej można zobaczyć cło antydumpingowe na rowery firmy Zhejiang Baoguilai Vehicle Co., Ltd. wraz z warunkiem zastosowania środka. Widzimy, że w tym przypadku cło może zostać obniżone do 19,2% przy spełnieniu podanego warunku.

Więcej na temat cła antydumpingowego nałożonego na rowery z Chin znajdziesz w Rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2019/1379.

Cło antydumpingowe na rowery z Chin

Import rowerów z Chin – Wymogi i obowiązki

Obowiązkiem każdego importera jest zapoznanie się z wymogami bezpieczeństwa i jakościowymi rynku docelowego. Aby zapewnić, że produkty sprzedawane na unijnym rynku są bezpieczne dla konsumenta i środowiska, Unia Europejska wprowadza dyrektywy, rozporządzenia i inne regulacje dla różnych wyrobów. Jakie są obowiązki na rowery w UE?

Dla rowerów bezsilnikowych obowiązuje przede wszystkim Dyrektywa 2001/95/WE w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Celem tej regulacji jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich wyrobów wprowadzanych do obrotu na terenie Unii Europejskiej. Rowery bezsilnikowe nie będą zatem wymagały oznakowania CE i związanej z nim dokumentacji. Rowery elektryczne muszą posiadać oznaczenie CE i znak ZSEE.

Inną regulacją mającą zastosowanie zarówno do rowerów bezsilnikowych, jak i elektrycznych, jest Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006, czyli Rozporządzenie REACH. Wprowadzono je, aby ograniczyć negatywny wpływ substancji chemicznych na ludzkie zdrowie oraz środowisko naturalne. Rozporządzenie nakłada ograniczenia w zakresie chemikaliów dla niemal wszystkich grup produktowych.

Szkolenie: Import z Chin

Targi rowerów w Chinach

Jeśli szukasz dostawców rowerów w Chinach i masz taką możliwość, weź udział w targach branżowych. Są one organizowane w wielu chińskich miastach i obejmują niemal każdą grupę produktów. Podczas takich wydarzeń importerzy mają okazję obejrzeć towary na miejscu i sprawdzić ich jakość, mogą porozmawiać z dostawcami i negocjować ceny, a także wziąć udział w konferencjach na różne tematy. Jest to zatem nie tylko świetna okazja do znalezienia partnera biznesowego, ale także poszerzenia swojej wiedzy o określonej branży i wymianę doświadczenia.

Poniżej możesz sprawdzić wybrane targi rowerów w Chinach:

China International Bicycle Fair

Lokalizacja: Shanghai New International Expo Centre (SNIEC), Szanghaj

Oficjalna strona internetowa: e-chinacycle.com

ISPO Shanghai

Lokalizacja: Shanghai New International Expo Centre (SNIEC), Szanghaj

Oficjalna strona internetowa: ispo.com/en

China Sport Show

Lokalizacja: National Exhibition and Convention Center, Szanghaj

Oficjalna strona internetowa: en.sportshow.com.cn

Import rowerów z Chin – Podsumowanie

  • Chiny są największym producentem rowerów bezsilnikowych i elektrycznych na świecie.
  • Producentów rowerów w Chinach można znaleźć przede wszystkim w prowincjach Guangdong, Hebei, Shandong Zhejiang i Jiangsu, oraz w mieście Tianjin.
  • Pamiętaj, że Unia Europejska nałożyła na rowery z Chin wysokie cła antydumpingowe. Wartości ceł sprawdzisz w systemach ISZTAR i TARIC.
  • Obowiązkiem importera jest zapewnienie, że sprowadzane wyroby spełniają wszystkie wymogi prawne. Na przykład rowery elektryczne muszą posiadać oznaczenie CE i znak ZSEE.
  • Kluczem do bezpiecznego importu jest weryfikacja chińskiego dostawcy. Dzięki niej upewnisz się, że jest on wiarygodny i rzetelny.
  • Sprawdź też, jak importować akcesoria i części do rowerów!
Import z Chin w 2021

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 1