Ze względu na ogromny rynek oraz niskie ceny, często decydujemy się na import towarów z Chin, a artykuły reklamowe nie są wyjątkiem. Przeglądając oferty chińskich producentów, możemy zostać skuszeni przez ich atrakcyjne ceny, jak również szeroką gamę produktów. Przy imporcie należy jednak pamiętać o ważnych aspektach takich jak stawki celne czy nawiązanie kontaktów biznesowych, które pomogą nam w osiągnięciu sukcesu i sprowadzeniu dobrej jakości dóbr. Poniżej opisujemy najważniejsze kwestie, z którymi wiąże się import artykułów reklamowych z Chin.
Regiony produkcyjne artykułów reklamowych w Chinach
Najwięcej artykułów reklamowych produkuje się w prowincjach takich jak Shangdong, Guangdong, Henan, Hebei oraz Jiangsu.
Stawki celne na import artykułów reklamowych z Chin
Zanim zdecydujemy się na import danego produktu, powinniśmy sprawdzić, ile wyniesie nas stawka celna. Może się okazać, że jest zbyt wysoka i nie opłaca nam się sprowadzać danego towaru do Polski. Aktualne stawki możemy sprawdzić w systemie ISZTAR lub TARIC.
Poniższa lista przedstawia przykładowe przedmioty wraz ze stawkami celnymi.
- 3926 40 00 00 – Statuetki i pozostałe artykuły dekoracyjne, ozdobne figurki z podświetleniem LED (6.5%)
- 3926 90 97 90 – Nadmuchiwane pałki z folii z tworzywa sztucznego (6.5%)
- 4202 92 19 00 – Torby na zakupy z tworzywa sztucznego (9.7%)
- 4911 10 90 00 – Reklamy handlowe, katalogi handlowe i tym podobne (0%)
- 6307 90 10 00 – Chorągiewki i flagi (12%)
- 8310 00 00 00 – Szyldy, tablice z nazwami, tablice adresowe i podobne tablice, numery, litery i inne symbole, z metali nieszlachetnych (2.7%)
- 9023 00 80 00 – Modele pokazowe w małej skali (samolotów, statków, maszyn itp.) (0%)
- 9505 90 00 00 – Artykuły świąteczne, karnawałowe lub inne rozrywkowe (2.7%)
- 9405 60 20 10 – Lampy reklamowe, podświetlane tablice i tabliczki, tablice reklamowe i tabliczki z adresem (0%)
- 9618 00 00 00 – Manekiny, automaty i inne animowane wystawy, stosowane do dekoracji okien sklepowych (1.7%)

Targi branżowe artykułów reklamowych w Chinach
Targi branżowe to świetna okazja, aby znaleźć partnera biznesowego. Odwiedzając targi w Chinach, możemy zapoznać się z najnowszą ofertą wystawców, osobiście sprawdzić jakość towarów, a także nawiązać kontakty biznesowe.
Oto przykładowe targi, na których możemy znaleźć interesujące nas towary:
- Canton Fair
Jedne z największych targów wielobranżowych w Chinach. Odbywają się w Kantonie każdej wiosny i jesieni. Między innymi możemy tam znaleźć sprzęt elektroniczny i oświetleniowy.
Termin: 15/10/2019 – 04/11/2019
Miejsce: China Import and Export Fair Pazhou Complex, Guangzhou (Kanton)
Oficjalna strona internetowa: http://www.cantonfair.org.cn/en/
- Mega Show 2019 Part 1 – ASIAN GIFTS & PREMIUMS SHOW 2019
Targi wielobranżowe, podczas których w ofercie wystawców znajdziemy: odzież, opakowania, elektronikę użytkową czy gadżety.
Termin: 20/10/2019 – 23/10/2019
Lokalizacja: Hong Kong Convention & Exhibition Centre (HKCEC)
Oficjalna strona: https://www.asiangnp.com/en-index.php?lang=en
- PACKINNO 2020 – China (Guangzhou) International Exhibition on Packaging Products 2020
Ogromne targi z ponad 220 wystawcami oferującymi wszelkiego rodzaju opakowania.
Termin: 04/03/2020 – 06/03/2020
Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Guangzhou (Kanton)
Oficjalna strona: https://www.packinno.com/INNO19/idx/eng/home
- SINO-LABEL 2020 – China International Exhibition on Label Printing Technology 2020
Targi, na których możemy spotkać największych specjalistów w dziedzinie druku etykiet.
Termin: 04/03/2020 – 06/03/2020
Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Guangzhou (Kanton)
Oficjalna strona: https://www.sinolabelexpo.com/LAB19/idx/eng/home