Import artykułów reklamowych z Chin

Ze względu na ogromny rynek oraz niskie ceny, często decydujemy się na import towarów z Chin. Artykuły reklamowe nie są wyjątkiem. Przeglądając oferty chińskich producentów, możemy zostać skuszeni przez ich atrakcyjne ceny, jak i również szeroką gamę produktów. Przy imporcie należy jednak pamiętać o ważnych aspektach takich jak stawki celne czy nawiązanie kontaktów biznesowych, które pomogą nam w osiągnięciu sukcesu i sprowadzeniu dobrej jakości dóbr. Poniżej opisujemy najważniejsze kwestie, z którymi wiąże się import artykułów reklamowych z Chin.

import artykułów reklamowych z Chin

Gdzie produkuje się artykuły reklamowe w Chinach?

Najwięcej artykułów reklamowych produkuje się w prowincjach takich jak Shangdong, Guangdong, Henan, Hebei oraz Jiangsu. Manekinów warto szukać w Dongguan, Suzhou oraz Kantonie. Ekrany LED-owe możesz znaleźć między innymi w Shenzhen, Kantonie oraz Szanghaju. Przeróżne materiały reklamowe oferuje wielu producentów w Shenzhen, Jinan, Kantonie, Szanghaju i Dongguan.

Import akcesoriów reklamowych z Chin - mapa
Import z Chin w 2021

Import akcesoriów reklamowych z Chin – cło

Zanim zdecydujemy się na import danego produktu, powinniśmy sprawdzić, ile wyniesie nas stawka celna. Może się okazać, że jest zbyt wysoka i nie opłaca nam się sprowadzać danego towaru do Polski. Aktualne stawki możemy sprawdzić w systemie ISZTAR lub TARIC.

Przykładowe stawki celne na akcesoria reklamowe z Chin

Nazwa produktu – kod celny – stawka celna

  • Manekiny, automaty i inne animowane wystawy, stosowane do dekoracji okien sklepowych (9618 00 00 00) – 1.7%
  • Lampy reklamowe, podświetlane tablice i tabliczki, tablice reklamowe i tabliczki z adresem (9405 60 20 10) – 0%
  • Artykuły świąteczne, karnawałowe lub inne rozrywkowe (9505 90 00 00) – 2.7%
  • Modele pokazowe w małej skali: samolotów, statków, maszyn itp. (9023 00 80 00) – 0%
  • Szyldy, tablice z nazwami, tablice adresowe i podobne tablice, numery, litery i inne symbole, z metali nieszlachetnych (8310 00 00 00) – 2.7%
  • Chorągiewki i flagi (6307 90 10 00) – 12%
  • Reklamy handlowe, katalogi handlowe i tym podobne (4911 10 90 00) – 0%
  • Torby na zakupy z tworzywa sztucznego (4202 92 19 00) – 9.7%
  • Nadmuchiwane pałki z folii z tworzywa sztucznego (3926 90 97 90) – 6.5%
  • Statuetki i pozostałe artykuły dekoracyjne (3926 40 00 00) – 6.5%.
Szkolenie: Import z Chin

Targi branżowe artykułów reklamowych w Chinach

Targi branżowe to świetna okazja, aby znaleźć partnera biznesowego. Odwiedzając targi w Chinach, możemy zapoznać się z najnowszą ofertą wystawców, osobiście sprawdzić jakość towarów, a także nawiązać kontakty biznesowe.

Oto przykładowe targi, na których możemy znaleźć interesujące nas towary:

Canton Fair

Miejsce: China Import and Export Fair Pazhou Complex, Kanton, Chiny

Oficjalna strona internetowa: cantonfair.org.cn/en

Jedne z największych targów wielobranżowych w Chinach. Targi kantońskie odbywają się każdej wiosny i jesieni. Między innymi możemy tam znaleźć sprzęt elektroniczny i oświetleniowy.

Mega Show Part 1 – ASIAN GIFTS & PREMIUMS SHOW

Lokalizacja: Hong Kong Convention & Exhibition Centre (HKCEC), Hongkong

Oficjalna strona: mega-show.com/en-asiangnp-show-intro.php

Targi wielobranżowe, podczas których w ofercie wystawców znajdziemy: odzież, opakowania, elektronikę użytkową czy gadżety.

PACKINNO – China (Guangzhou) International Exhibition on Packaging Products

Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Kanton, Chiny

Oficjalna strona: packinno.com

Ogromne targi z ponad 220 wystawcami oferującymi wszelkiego rodzaju opakowania.

SINO-LABEL – China International Exhibition on Label Printing Technology

Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Kanton, Chiny

Oficjalna strona: sinolabelexpo.com

Targi, na których możemy spotkać największych specjalistów w dziedzinie druku etykiet.

Import akcesoriów reklamowych z Chin – obowiązki importera

Na rynek Unii Europejskiej wprowadzić można jedynie produkty bezpieczne. W przypadku niektórych artykułów, jak chorągiewki i flagi, obowiązuje kontrola przywozu CITES. W przypadku urządzeń elektronicznych wymagane jest oznaczenie CE.

Import akcesoriów reklamowych z Chin – podsumowanie

Artykuły reklamowe to szeroka gama wyrobów, od zwykłych ulotek do ekranów LED. Stawka celna na takie artykuły wynosi od zera (lampy reklamowe) do kilkunastu procent (chorągiewki). W zależności od typu wyrobu, różnią się obowiązki importera.

Jesteś na początku swojej przygody z importem z Chin? Sprawdź nasz poradnik krok po kroku i odnieś sukces!

Bezpłatna konsultacja

Oceń post

0 / 5. Ilość głosów: 0