Ze względu na ogromny rynek oraz niskie ceny, często decydujemy się na import towarów z Chin. Artykuły reklamowe nie są wyjątkiem. Przeglądając oferty chińskich producentów, możemy zostać skuszeni przez ich atrakcyjne ceny, jak i również szeroką gamę produktów. Przy imporcie należy jednak pamiętać o ważnych aspektach takich jak stawki celne czy nawiązanie kontaktów biznesowych, które pomogą nam w osiągnięciu sukcesu i sprowadzeniu dobrej jakości dóbr. Poniżej opisujemy najważniejsze kwestie, z którymi wiąże się import artykułów reklamowych z Chin.
Gdzie produkuje się artykuły reklamowe w Chinach?
Najwięcej artykułów reklamowych produkuje się w prowincjach takich jak Shangdong, Guangdong, Henan, Hebei oraz Jiangsu. Manekinów warto szukać w Dongguan, Suzhou oraz Kantonie. Ekrany LED-owe możesz znaleźć między innymi w Shenzhen, Kantonie oraz Szanghaju. Przeróżne materiały reklamowe oferuje wielu producentów w Shenzhen, Jinan, Kantonie, Szanghaju i Dongguan.
Import akcesoriów reklamowych z Chin – cło
Zanim zdecydujemy się na import danego produktu, powinniśmy sprawdzić, ile wyniesie nas stawka celna. Może się okazać, że jest zbyt wysoka i nie opłaca nam się sprowadzać danego towaru do Polski. Aktualne stawki możemy sprawdzić w systemie ISZTAR lub TARIC.
Przykładowe stawki celne na akcesoria reklamowe z Chin
Nazwa produktu – kod celny – stawka celna
- Manekiny, automaty i inne animowane wystawy, stosowane do dekoracji okien sklepowych (9618 00 00 00) – 1.7%
- Lampy reklamowe, podświetlane tablice i tabliczki, tablice reklamowe i tabliczki z adresem (9405 60 20 10) – 0%
- Artykuły świąteczne, karnawałowe lub inne rozrywkowe (9505 90 00 00) – 2.7%
- Modele pokazowe w małej skali: samolotów, statków, maszyn itp. (9023 00 80 00) – 0%
- Szyldy, tablice z nazwami, tablice adresowe i podobne tablice, numery, litery i inne symbole, z metali nieszlachetnych (8310 00 00 00) – 2.7%
- Chorągiewki i flagi (6307 90 10 00) – 12%
- Reklamy handlowe, katalogi handlowe i tym podobne (4911 10 90 00) – 0%
- Torby na zakupy z tworzywa sztucznego (4202 92 19 00) – 9.7%
- Nadmuchiwane pałki z folii z tworzywa sztucznego (3926 90 97 90) – 6.5%
- Statuetki i pozostałe artykuły dekoracyjne (3926 40 00 00) – 6.5%.
Targi branżowe artykułów reklamowych w Chinach
Targi branżowe to świetna okazja, aby znaleźć partnera biznesowego. Odwiedzając targi w Chinach, możemy zapoznać się z najnowszą ofertą wystawców, osobiście sprawdzić jakość towarów, a także nawiązać kontakty biznesowe.
Oto przykładowe targi, na których możemy znaleźć interesujące nas towary:
Canton Fair
Miejsce: China Import and Export Fair Pazhou Complex, Kanton, Chiny
Oficjalna strona internetowa: cantonfair.org.cn/en
Jedne z największych targów wielobranżowych w Chinach. Targi kantońskie odbywają się każdej wiosny i jesieni. Między innymi możemy tam znaleźć sprzęt elektroniczny i oświetleniowy.
Mega Show Part 1 – ASIAN GIFTS & PREMIUMS SHOW
Lokalizacja: Hong Kong Convention & Exhibition Centre (HKCEC), Hongkong
Oficjalna strona: mega-show.com/en-asiangnp-show-intro.php
Targi wielobranżowe, podczas których w ofercie wystawców znajdziemy: odzież, opakowania, elektronikę użytkową czy gadżety.
PACKINNO – China (Guangzhou) International Exhibition on Packaging Products
Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Kanton, Chiny
Oficjalna strona: packinno.com
Ogromne targi z ponad 220 wystawcami oferującymi wszelkiego rodzaju opakowania.
SINO-LABEL – China International Exhibition on Label Printing Technology
Lokalizacja: China Import and Export Fair Complex, Kanton, Chiny
Oficjalna strona: sinolabelexpo.com
Targi, na których możemy spotkać największych specjalistów w dziedzinie druku etykiet.
Import akcesoriów reklamowych z Chin – obowiązki importera
Na rynek Unii Europejskiej wprowadzić można jedynie produkty bezpieczne. W przypadku niektórych artykułów, jak chorągiewki i flagi, obowiązuje kontrola przywozu CITES. W przypadku urządzeń elektronicznych wymagane jest oznaczenie CE.
Import akcesoriów reklamowych z Chin – podsumowanie
Artykuły reklamowe to szeroka gama wyrobów, od zwykłych ulotek do ekranów LED. Stawka celna na takie artykuły wynosi od zera (lampy reklamowe) do kilkunastu procent (chorągiewki). W zależności od typu wyrobu, różnią się obowiązki importera.
Jesteś na początku swojej przygody z importem z Chin? Sprawdź nasz poradnik krok po kroku i odnieś sukces!