Dzień Singla – rekordy

Za nami kolejne zakupowe szaleństwo z okazji chińskiego Dnia Singla. 11 listopada 2018 już po raz dziesiąty oferowano duże zniżki na portalach Alibaby, takich jak Tmall czy Aliexpress. Od czasu wprowadzenia w 2009 roku, Dzień Singla (znany też jako Double Eleven Global Shopping Festival) przekształcił się w największe święto zakupowe na świecie i stał się prawdziwym fenomenem. Poniżej opisujemy Dzień Singla – rekordy sprzedaży osiągnięte w 2018 roku.

Dzień Singla - rekordy

Dzień Singla w Chinach

Historia Dnia Singla sięga lat 90.-tych, gdy studenci Uniwersytetu Nankińskiego wykorzystywali 11 listopada (11/11 to cztery „samotne jedynki”) jako wymówkę do kupowania samym sobie prezentów za pieniądze zaoszczędzone dzięki temu, że nie mają chłopaka lub dziewczyny.

W 2009 roku firma Alibaba wykorzystała tę studencką tradycję i po raz pierwszy zorganizowała promocje na swoich portalach internetowych zakupów. W akcji wzięło wtedy udział 27 marek. Dla porównania, w Dzień Singla 2018 zaangażowanych było 180,000 marek chińskich i zagranicznych. Pierwszy Dzień Singla zakończył się zyskami ze sprzedaży o wartości 8 milionów dolarów. Dziesięć lat później, sprzedaż w ciągu całego 11 listopada na portalach Alibaby osiągnęła 1 miliard dolarów już półtorej minuty po północy.

Szkolenie: Import z Chin

Dzień Singla – rekordy sprzedaży

Sprzedaż na portalach Alibaby osiągnęła wartość 10 miliardów yuanów (1.4 miliarda dolarów) już w ciągu dwóch minut po starcie promocji. Po dwóch godzinach liczba ta przekroczyła już 10 miliardów yuanów, co nastąpiło o siedem godzin szybciej niż w poprzednim roku.

Co roku gdy obchodzimy Dzień Singla – rekordy z poprzednich lat są przebijane. Zeszłoroczny rekord sprzedaży (25.3 miliardów dolarów) został w tym roku osiągnięty około godziny szesnastej. Po 24-godzinnym święcie zakupowym, całkowity zysk ze sprzedaży na portalach Alibaby wyniósł 30.8 miliardów dolarów (213.5 miliardów yuanów).

Dodatkowo, ilość zamówień dostaw obsługiwanych przez należące do Alibaby Cainiao Smart Logistics Network po raz pierwszy przekroczyła miliard.

Dzień Singla 2018

Niektóre marki, między innymi Starbucks i Nike, wprowadziły z okazji Dnia Singla specjalne edycje napojów, butów i gadżetów. Ponad 40% konsumentów korzystających z promocji z okazji Dnia Singla zakupiło produkty marek zagranicznych. Jednodniowy zysk 237 marek biorących udział w Double Eleven przekroczył 100 milionów yuanów (14.4 milionów dolarów). Wśród nich znajdują się Apple, Kindle, L’Oréal, Estée Lauder, Nestle, Gap, Nike i Adidas.

Podczas tegorocznego święta zakupowego zauważalne było dążenie Alibaby do promowania tak zwanego nowego handlu detalicznego, który łączy w sobie elementy zakupów online i offline. Stąd udział kawiarni Starbucks wśród marek oferujących promocje podczas Double Eleven. Z okazji tego zakupowego święta, Starbucks podjął współpracę z Ele.me, serwisem Alibaby oferującym dowóz jedzenia. Zniżki oferowano także w sieci sklepów stacjonarnych Hema, które należą do Alibaby.

Jak co roku, promocjom towarzyszyło telewizyjne show, podczas którego odliczano do północy i budowano napięcie przed rozpoczęciem zakupowego szału. Wystąpili między innymi Mariah Carey i Cirque de Soleil.

Double Eleven to święto Alibaby, jednak również inni giganci chińskiego e-commerce wykorzystują na swoją korzyść szaleństwo zakupowe 11 listopada. Oferują własne promocje, niezależnie od Dnia Singla Alibaby. JD.com, największy rywal Alibaby, ogłosił, że jego sprzedaż w tym dniu osiągnęła w tym roku 23 miliardy dolarów.

Dzień Singla to nie jedyny dzień, w którym chińskie serwisy e-commerce oferują znaczące obniżki cen. Zapoznaj się także z naszym kalendarzem chińskich świąt zakupowych.

We wcześniejszym artykule przeczytasz więcej na temat rekordów Alibaby i e-commerce w Chinach.

Szkolenie: Import z Chin