E-commerce w Chinach – infografika

Chińczycy korzystają z możliwości zakupów przez Internet w dużo większym stopniu niż reszta świata. Mieszkańcy Państwa Środka zaopatrują się w ten sposób w ubrania, kosmetyki, elektronikę, a nawet żywność (około 50% konsumentów – dla porównania, w Polsce jest to 13%). Na obecną chwilę chiński rynek e-commerce jest wart ponad bilion dolarów i ta wartość wciąż wzrasta. Rozwój e-commerce w Chinach jest spowodowany nowymi trendami, zainteresowaniem towarami zagranicznymi, luksusowymi. Potrzeby te nie mogą zostać zaspokojone przez rodzime produkty. Natomiast producenci spoza Chin mają możliwość sprzedaży swoich towarów oraz przyspieszenia procedur, skorzystania z korzystnej polityki podatkowej i co najważniejsze, nie mają konieczności licencjonowania swojej działalności.

E-commerce w Chinach

10 faktów o e-commerce w Chinach

Kliknij, by otworzyć infografikę w pełnej rozdzielczości

Ciekawostki o e-commerce w Chinach

Na chińskim rynku e-commerce dominuje grupa Alibaba posiadająca największe platformy internetowe do robienia zakupów. Należy do niej m.in. Tmall, z którego korzysta aż 97% Chińczyków robiących zakupy online.

Używanie telefonu i korzystanie z płatności mobilnych – w tej kwestii można zauważyć tendencję rosnącą. Zakupy przez urządzenia mobilne są dokonywane już o 6% więcej Chińczyków niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Maleje także popularność używania komputera do kupowania produktów przez Internet.

Promocje na Dzień Singla – 11.11: dzień wielkich obniżek to święto nie tylko dla chińskich konsumentów. W roku 2017 sprzedaż osiągnęła ponad 25 mld dolarów, co daje wynik niemalże dwukrotnie wyższy niż łączna sprzedaż Cyber Monday i Black Friday. Ten szczególny listopadowy dzień w chińskim Internecie zdobywa ogromną popularność. W 2017 zyski ze sprzedaży wzrosły aż o 40% w porównaniu do poprzedniego roku, a po pierwszej godzinie wyniosły już 1/3 całej sprzedaży.

Szkolenie: Import z Chin

E-commerce w Chinach – prognozy

Według prognoz do 2020 roku rynek e-commerce w Chinach będzie większy niż rynki amerykański, brytyjski, japoński, niemiecki i francuski razem wzięte.

Na poniższym wykresie można zaobserwować w jakim tempie rosną zyski ze sprzedaży e-commerce w Chinach. Według prognoz w roku 2019 osiągną one 32,7 mld juanów.

Więcej na temat grupy Alibaba możesz przeczytać w naszym artykule. Może zainteresuje Cię również infografika 10 faktów o Alibaba Group.

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 5