JD wchodzi do USA przy współpracy z Google

JD wchodzi do USA. Jeden z największych w Chinach sprzedawców detalicznych, JD.com, otwiera w Stanach Zjednoczonych sklep internetowy. Sklep ma powstać do końca roku na platformie zakupowej Google. Dzięki temu, JD.com po raz pierwszy będzie miało możliwość sprzedaży produktów bezpośrednio amerykańskim konsumentom. Sklep JD w USA to pierwszy owoc ogłoszonej w czerwcu współpracy chińskiego giganta e-commerce z Google.

JD wchodzi do USA

Współpraca JD.com i Google

Współpraca między firmami została ogłoszona w czerwcu, gdy Google zainwestowało 550 milionów dolarów w chińskiego giganta e-commerce JD.com. W firmowym sklepie JD, Google zajmie się płatnościami i przetwarzaniem zamówień. Natomiast JD.com będzie wysyłało produkty amerykańskim konsumentom z magazynów ulokowanych w USA.

Aktualnie JD.com współpracuje w Stanach Zjednoczonych z siecią sklepów Walmart, za których pośrednictwem sprzedaje produkty w tym kraju. Partnerstwo z Google daje jednak chińskiej firmie możliwość, by sprzedawać towary bezpośrednio amerykańskim klientom.

Szkolenie: Import z Chin

JD wchodzi do USA

JD.com ogłasza się jako największy sprzedawca detaliczny w Chinach, jednak nie jest jeszcze obecny na rynkach międzynarodowych. Znacznie bardziej rozpoznawalny międzynarodowo jest jego największy rywal, Alibaba. Pojawienie się w Stanach Zjednoczonych to pierwszy krok do dalszej ekspansji chińskiej firmy.

Na amerykańskim rynku e-commerce JD.com będzie rywalizować z dominującym na nim Amazonem. Nie wiadomo, jak na plany chińskiej firmy wpłynie wojna handlowa między Chinami a Stanami Zjednoczonymi, która wydaje się coraz bardziej daleka od zakończenia.

JD.com

Internetowy sklep JD wchodzi do USA, ale chińska firma rozwija się także w kierunku tradycyjnej sprzedaży. Na początku tego roku, JD.com otworzyło swój pierwszy stacjonarny sklep z sieci 7Fresh. Są to sklepy najwyższej technologii, które łączą systemy online z offline. JD planuje otworzyć 1000 takich sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat.

JD.com to jeden z największych graczy na rynku handlu elektronicznego w Chinach. Czy wiesz, że zysk z e-commerce w Chinach to ponad połowa światowego zysku z e-commerce? Przeczytaj 10 faktów o e-commerce w Chinach.

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 7