Dzień Singla 2019

Dzień Singla to święto zakupów internetowych wprowadzone przez firmę Alibaba w 2009 roku, chociaż jego historia sięga do lat 90.-tych. Zawsze przypada na jedenasty dzień jedenastego miesiąca. Dodatkowo, w tym roku było to jeszcze bardziej wyjątkowe święto, gdyż była to jego 11. edycja. Idea polega na tym, że w ten dzień single kupują sobie samym prezenty, dzięki temu, że zaoszczędzili pieniądze nie mając chłopaka czy dziewczyny. Podczas Dnia Singla oferowane są duże zniżki na portalach Alibaby. To powoduje, że 11.11. jest zakupowym szaleństwem, któremu podlegają nie tylko single. Z roku na rok pobijane są nowe rekordy sprzedażowe. Zobaczcie jakie rekordy zostały pobite gdy obchodzono Dzień Singla 2019.

Dzień Singla 2019

Dzień Singla 2019 – Rekordy

Promocje, które miały obowiązywać podczas 11.11 były ogłoszone już około dwóch tygodni wcześniej. Konsumenci mogli dodawać wybrane produkty do koszyków i z zegarkiem w ręku czekali do północy, aż rozpocznie się Dzień Singla 2019. W związku z tym, pierwsze rekordy zostały pobite już w pierwszej minucie po północy.

Dzień Singla 2019 - Aliexpress

Dzień Singla 2019 był pierwszym świętem zakupowym bez Jacka Ma – założyciela platformy Alibaba, który przeszedł na emeryturę. Co jednak w niczym nie przeszkodziło. Alibaba w 16,5 godziny pobiła rekord zeszłorocznej sprzedaży w wysokości 30,8 mld USD. Co więcej, sprzedaż osiągnęła 1 mld USD już po 68 sekundach. Natomiast granicę 10 mld USD przekroczono w pół godziny. W tym roku Alibaba na swoich platformach sprzedała towary o łącznej wartości 38,4 mld USD.

Bezsprzecznie, Dzień Singla 2019 przebił wartość sprzedaży Black Friday (25 mld USD) i Cyber Monday (8 mld USD) razem wziętych.

Istotnie, elektroniczne gadżety i dodatki ubraniowe były najlepiej sprzedającymi się towarami.

Zakupy online stanowią 19,5% wydatków chińskich konsumentów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r., w porównaniu do około 11% wydatków kupujących ze Stanów Zjednoczonych.

Szkolenie: Import z Chin

Dzień Singla 2019          

Dzień Singla to dla Alibaby również wielka gala. W tym roku na scenie pojawiły się takie gwiazdy jak Daniel Craig, Nicole Kidman oraz dwie największe gwiazdy wieczoru – Taylor Swift i azjatycka ikona popu GEM. Podczas gali na ogromnym ekranie wyświetlane były kolejne rekordy sprzedaży, a występy największych celebrytów tylko jeszcze bardziej potęgowały zainteresowanie tym świętem. W tym roku skoncentrowano się na transmisji strumieniowej na żywo. Zjawisko bardzo spodobało się w Chinach.

Podczas Dnia Singla 2019 zakupy na całym świecie zrobiło ponad pół miliarda ludzi. To oznacza wzrost popularności akcji o 100 milionów kupujących rok do roku. Promocje były dostępne na różnych platformach należących do spółki Alibaba. Aliexpress sprzedaje towary od chińskich marek na arenie międzynarodowej, a Tmall sprzedaje towary od światowych marek do Chin. Natomiast Taobao sprzedaje produkty chińskich marek konsumentom w Chinach. Dodatkowo, Lazada, spółka zależna Alibaba Group, która obsługuje rynki Azji Południowo-Wschodniej, w tym roku podwoiła liczbę kupujących.

Dzień Singla 2019 - Tmall

Dzień Singla a zagraniczne firmy

Reasumując, ponad 25% amerykańskich marek bierze udział w święcie Dnia Singla. Są drugie pod względem popularności zagranicznych marek w Chinach, zaraz po japońskich.

Dziesiątki zachodnich firm, w tym Apple, L’Oreal i Dyson, zarobiły łącznie ponad 14 mln USD w przedsprzedaży z 11.11.2019.

Coraz to nowe międzynarodowe marki nawiązują współpracę z Alibabą. Za pośrednictwem Tmall Innovation Center (TMIC), centrum analizy detalicznej, firmy amerykańskie i nie tylko uczą się dostosowania na rynek chiński. Firma L’Oreal, dzięki asyście TMIC, wprowadziła nowy produkt Revita Lift Cream. Podczas ostatnich 3 kwartałów sprzedaż L’Oreal wzrosła o 22,6% w Azji w przeciwieństwie do spadku w Ameryce Północnej i niewielkiego wzrostu w Europie. Co więcej, inne marki, w tym Mondelez (Oreos), również podjęły współpracę z TMIC. Rozpoczęły od spostrzeże, a następnie przeszli do prototypowania i testowania produktu. Dla Mondelez najnowsza współpraca skróciła proces przejścia na rynek do 150 dni w porównaniu z typowym przedziałem czasowym (od 1 do 5 lat).

Szkolenie: Eksport do Chin

Źródło grafiki tytułowej: https://www.alizila.com/alibabas-newest-11-11-gmv-record-us38-4b/