Amazon w Polsce

W Polsce zdecydowanym liderem platform e-commerce nieprowadzących stacjonarnej sprzedaży jest Allegro, do którego należy również Ceneo.pl i eBilet.pl. Jednakże, światowy gigant zakupów online Amazon coraz mocniej podbija polski rynek i może osłabić pozycję wypracowaną przez Allegro. Wejście Amazon może zagrozić polskim alternatywnym serwisom ze względu na bardzo dobrze rozwiniętą obsługą klienta oraz wygodę zakupów. Amazon na polskim rynku to świetna okazja dla importerów, którzy szukają alternatyw dla znalezienia większego grona odbiorców.

Amazon w Polsce

Amazon w Polsce

Przedsiębiorstwo jest obecne w Polsce od 6 lat. Ma swoje centra logistyczne m.in. w Poznaniu i Wrocławiu oraz planuje otworzyć kolejne w Gliwicach. Do koncernu należy także Biuro w Warszawie i Gdańskie Centrum Technologiczne. Obecnie strona Amazon.pl jest stale przekierowywana na Amazon.de, ale serwis dostępny jest w języku polskim. Być może już w tym roku planuje uruchomić swoją polską wersję. W 2018 roku firma zatrudniała w Polsce ok. 16 tysięcy pracowników, a w polskim rynku e-commerce osiągnęła udziały rzędu od 3 do 5%.

ShipHub

Konkurencyjność firmy Amazon

Amazon ma bardzo silną pozycję na światowym rynku. Niezwykle szeroki wybór asortymentu to idealna opcja dla polskich klientów, którzy zyskają dostęp do światowych produktów z szybkością lokalnej dostawy. Jest to także duża szansa dla sprzedawców, którzy swoje produkty będą mogli wprowadzać na inne rynki. Co więcej, szybkie dostawy to jeden z kluczowych atutów firmy. Towar zamówiony przez nas wieczorem, rano jest już przywożony przez kuriera. Dodatkowo, Amazon odznacza się dużą wygodą kupowania. Tzw. opcja „one click” pozwala na skrócenie płatności tylko do jednego kliknięcia. Ponadto, przedsiębiorstwo rygorystycznie traktuje swoich sprzedawców i wymaga od nich jak najwyższych standardów obsługi klienta. Poza tym dużym plusem firmy jest opcja Amazon FBA, czyli usługa magazynowania i wysyłania towaru za sprzedającego. Wciąż jednak należy mieć na uwadze, że Amazon pobiera dość duże prowizje od sprzedających, które mogą osiągać nawet 20%.

Amazon

Amazon a polski rynek

Kilka lat temu polski rynek starał się podbić eBay. Jednakże firma w żaden sposób nie podkopała pozycji Allegro w Polsce. Tym razem sytuacja może potoczyć się zupełnie inaczej. Wtedy zakupy online nie były tak bardzo popularne jak teraz. Obecnie Polska jest na 13. miejscu najbardziej rozwijających się na rynków e-commerce na świecie. Co więcej, Amazon w Polsce zdaje się wyciągać wnioski z błędów popełnionych przez eBay. Koncern przede wszystkim musi pamiętać o specyfice polskiego rynku, być elastyczny w dostawach i uwzględniać lokalne metody płatności.

Amazon w Polsce a import z Chin

Jeśli importujemy towary z Chin i chcemy je dalej sprzedawać to wejście Amazon na polski rynek może być świetną alternatywą dla rodzimego Allegro. Nie trzeba mieć własnych magazynów, tylko korzystać z tych ofertowanych przez amerykańskie przedsiębiorstwo. Bezpośredni transport do magazynów Amazon mógłby znacznie zmniejszyć koszty. Co więcej, największym plusem sprzedaży poprzez światowego giganta jest możliwość rozprowadzenia swojego towaru do klientów Amazon na innych rynkach (Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it i Amazon.es.). Dzięki temu towary są łatwiejsze do znalezienia i kupienia dla znacznie szerszego grona odbiorców.

Szkolenie: Import z Chin