Jeżeli poszukujemy kontrahentów z Chin i chcemy rozpocząć importowanie towarów z Chin to koniecznie trzeba wybrać się do Chin na targi handlowe. Obecność na targach handlowych jest najlepszym sposobem do wstępnego poznania kontrahentów z Chin. Może zaowocować powodzeniem importu z Chin. Warto pamiętać, że chińska etykieta biznesu jest odmienna od zachodniej. Firmom z Chin zależy na kontakcie osobistym z firmami, gdyż chcą dobrze poznać swojego partnera biznesowego. Dlatego zawsze zachęcamy polskie firmy, które importują z Chin aby jeździły na targi w Chinach i nawiązywały nowe kontakty handlowe z chińskimi kontrahentami. Specjalnie dla was planujemy przygotować poradnik o targach w Chinach.
Poradnik o targach w Chinach
W Chinach co roku organizuje się setki wydarzeń targowych w różnych miastach. Każdego importera zachęcamy do wyszukania targów związanych z interesującą branżą i wyjazdu do Chin, aby osobiście spotkać się z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Jest to okazja, aby poznać na żywo przedstawicieli chińskim firm i tym samym rozpocząć budowanie osobistej relacji, która jest tak istotna w chińskiej kulturze biznesu. Tym samym jest to podstawa do osiągnięcia sukcesu w kontaktach i współpracy z Chinami. Ponadto, odwiedziny na targach branżowych dają importerom możliwość, aby zobaczyć na żywo oferowane produkty, sprawdzić ich jakość i porównać asortyment różnych producentów. Przy okazji można też podejrzeć wszystkie nowinki w branży, najnowsze rozwiązania i trendy.
Mimo że bardzo popularnym sposobem na wyszukanie chińskiego dostawcy stało się dokonywanie transakcji poprzez specjalne internetowe platformy sprzedaży B2B (jak na przykład Alibaba), to ten sposób poznania partnera biznesowego wciąż nie jest w stanie zastąpić wyjazdu bezpośrednio na targi i nawiązania osobistego kontaktu. W innym wpisie opisaliśmy nasze rozważania na temat wyszukiwania partnerów biznesowych na targach i poprzez strony typu Alibaba.
Przypominamy, że przed podjęciem współpracy z chińskim partnerem należy zweryfikować chińską firmę. Dotyczy to zarówno firm znalezionych przez Internet, jak i spotkanych na targach. W ten sposób sprawdzisz wiarygodność i rzetelność swojego kontrahenta.