Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022

W Chinach najważniejszym świętem jest Chiński Nowy Rok, znany także jako Święto Wiosny. Jest to niezwykle radosny okres i okazja do obdarowania swoich najbliższych prezentami, niekiedy nawiązującymi do Święta Wiosny. Dlatego też wiele światowym marek wypuszcza specjalne kolekcje uświetniające ten czas, a nieodzownym motywem jest chiński znak zodiaku dla danego roku. Przedstawiamy kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022 realizowane przez międzynarodowe marki.

Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022

Chiński Nowy Rok 2022 – Rok Tygrysa

Chiński Nowy Rok w 2022 r. przypada na 1 lutego; to właśnie tego dnia zaczyna się nowy rok wedługchińskiego kalendarza księżycowo-słonecznego. Jest to tym samym początek Roku Tygrysa, utożsamianego z ogromnymi pokładami energii, odwagą i siłą.

Chiński Nowy Rok obchodzony jest nie tylko w Chinach, ale również w państwach, które niegdyś były pod wpływem Chin jak m.in. Tybet, Korea czy Wietnam. Tradycje związane z obchodami Chińskiego Nowego Roku to:

  • generalne sprzątanie domu
  • zjazdy rodzinne z uroczystym posiłkiem
  • oddawanie czci przodkom
  • dekorowanie domu (wywieszanie czerwonych papierowych wycinanek)
  • puszczanie fajerwerk i odpalanie petard
  • wymiana prezentów, szczególnie nowych ubrań.

Rok Tygrysa 2022 – kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022

Chińskie święta, szczególnie tak hucznie obchodzone jak Chiński Nowy Rok, to świetna okazja dla firm by zwiększyć sprzedaż tworząc limitowane edycje. Marki spoza Chin, lecz istniejące na chińskim rynku, także organizują specjalne kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok. Jest to częsta praktyka przedsiębiorstw np. z sektora dóbr luksusowych, które współpracują z chińskimi projektantami oraz artystami i wypuszczają specjalne kolekcje. Motywami przewodnymi są często stworzenia z chińskiego zodiaku. Jako że chińskie znaki zodiaku powtarzają się co dwanaście lat nie jest trudno odgadnąć, z którego roku pochodzi dana kolekcja. Przedstawiamy kampanie reklamowe, które tworzą światowe marki na Chiński Nowy Rok 2022.

Webinar: Eksport do Chin

1. Adidas na CNY 2022

Z okazji Chińskiego Nowego Roku Tygrysa, Adidas wypuściło kolekcję tematyczną – prawie 200 produktów. W tej specjalnej kolekcji można nabyć odzież, obuwie oraz dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Głównymi kolorami są złoty i czerwony, kojarzone w Chinach z bogaceniem się, pomyślnością i szczęściem. Motywami przewodnimi są chińskie wzory inspirowane m.in. noworocznymi wycinankami mające sprzyjać spełnianiu życzeń oraz tygrysie pręgi. Dużą część artykułów wyprodukowano z surowców z odzysku. Niektóre egzemplarze z kolekcji są dostępne także w Polsce.

Adidas CNY 2022
Źródło: adidas.com.cn/campaign/cny

2. Bottega Veneta

Bottega Veneta w ramach kampanii na Święto Wiosny 2022 poszła na całego – na odcinku Wielkiego Muru Chińskiego wyświetlono cyfrowy obraz, na którym marka składa życzenia z okazji Chińskiego Nowego Roku. W limitowanej kolekcji (kilkadziesiąt artykułów) na próżno szukać grafiki tygrysów czy brązu; dominuje kolor pomarańczowy (znak określający ten kolor po chińsku brzmi jak „sukces”) i zielony – reprezentatywny kolor marki. W kampanię zaangażowali się He Cong i Wang Chenming.

Bottega Veneta CNY 2022
Źródło: hypebeast.com/zh/2022/1/bottega-veneta-chinese-new-year-great-wall-info

3. Prada na Święto Wiosny 2022

Prada przy okazji rozpoczęcia Roku Tygrysa szerzy świadomość o problemie wymierania zagrożonych gatunków – wraz z China Green Foundation opowiada się za długotrwałą ochroną populacji m.in. tygrysa syberyjskiego w ramach kampanii „Walking with Tiger and Leopard”. Dlatego zamiast tygrysich motywów postanowiono użyć motywy kwiatowe i minimalistyczne linie oraz trójkąty utrzymane w oszczędnej palecie kolorystycznej (czerwony, biały i czarny).

Prada CNY 2022
Źródło: prada.com/us/en/pradasphere/special-projects/2022/action-in-the-year-of-the-tiger.html

4. Gucci

Motywem przewodnim kolekcji damskiej i męskiej Gucci Tiger są tygrysy na kwiatowym tle, który jest wariacją grafiki z lat 60. XX w. Przewijają się także bardziej klasyczne wzory jak pasy i monogram domu mody. Gucci w swojej kampanii reklamowej na Święto Wiosny 2022 wykorzystał żywe tygrysy, co spotkało się z krytyką.

kampanie reklamowe na chiński nowy rok 2022 Gucci
Xiao Zhan, Li Yuchun, Ni Ni i Lu Han dla Gucci, źródło: Twitter @Gucci

5. Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022 – Burberry

Burberry z okazji Chińskiego Nowego Roku 2022 stworzyło kolekcję, w której powtarza się motyw tygrysiego umaszczenia oraz tygrysie grafiki. Ceny są porównywalne z regularną kolekcją, np. tygrysi breloczek-maskotka – 3200 RMB, wełniany sweter – 12900 RMB, torebka – 17200 RMB, trencz z poszewką w tygrysie grafiki – 21500 RMB. Do kampanii zaangażowano modeli i modelki z Chin, takich jak Liu Bingbing, Wang Xiangguo, Liu Chunjie i Yang Ling. Paleta kolorystyczna zbliżona jest do klasycznego Burberry – beże, brązy i czerń z czerwonymi akcentami.

kampanie reklamowe na chinski nowy rok 2022 Burberry
Źródło: cn.burberry.com/c/lunar-new-year
Szkolenie Poniedziałek 18:00

6. Coca-Cola

Uroczysty rodzinny posiłek to jeden z głównych punktów obchodów Święta Wiosny. Coca-Cola postanowiła włączyć ten aspekt do swojej kampanii reklamowej. W krótkiej animacji rodzina tygrysów zbiera się przy stole by uczcić tę tradycję i wzmocnić więzy. Na rynek wypuszczono specjalną edycję – na puszkach od napoju znajdują się rysunki tygrysów.

kampanie reklamowe na chiński nowy rok 2022 CocaCola
Źródło: Twitter @Coca-Cola Singapore

7. Hennessy na Chiński Nowy Rok 2022

Hennessy jest znane na świecie ze swoich koniaków. W przygotowaniach do CNY 2022 firma nawiązała współpracę z szanghajskim artystą Zhangiem Enliem, która zaowocowała trzema wariacjami wyjątkowej edycji koniaku – Paradis, V.S.O.P i X.O. Artysta wykorzystał chiński styl malarstwa – używając odważnych kolorów farby nakładanej szerokim pędzlem, wyraził siłę i witalność tygrysów.

kampanie reklamowe na chiński nowy rok 2022 Hennessy
Źródło: hennessy.com/en-int/stories/zhang-enli-x-hennessy-celebrating-new-beginnings

8. McDonald’s

Od 12 stycznia do 15 lutego 2022 r. w Chinach kontynentalnych w restauracjach McDonalda oferowany będzie specjalny zestaw w świątecznym opakowaniu. W skład zestawu wchodzi między innymi bułka z krewetką, panierowane skrzydełka kurczaka w sosie miodowym i deser o smaku czerwonej fasoli. Podobnie jak w przypadku Coca-Coli, McDonald’s podkreśla ważność wspólnych świątecznych posiłków. Z okazji CNY McDonalds oferuje także specjalne kupony zniżkowe.

McDonald's w Chinach
Źródło: Weibo @麦当劳

9. Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2022 – Apple

W ramach kampanii reklamowej na Święto Wiosny 2022 Apple wypuścił limitowaną edycję słuchawek bezprzewodowych AirPods Pro (1999 RMB). Parametry słuchawek są takie same jak regularnej wersji; jedyną różnicą jest tygrysi motyw na stacji ładującej (podobne Apple wypuściło na Chiński Nowy Rok 2021). Słuchawki dostępne są w sprzedaży w Chinach, Hongkongu, Makau i Tajwanie. Do zestawu dołączone są czerwone koperty z dwunastoma chińskimi znakami zodiaku.

kampanie reklamowe na chiński nowy rok 2022 apple
Źródło: apple.com.cn/shop/product/MN6U3CH/A

10. L’Occitane

Firma kosmetyczna L’Occitane en Provence z okazji Chińskiego Nowego Roku oferuje zestaw kosmetyków. Do każdego z dwunastu chińskich znaków zodiaku przypisano kosmetyk – m.in. oleje, lekkie kremy, perfumy, żele pod prysznic i kremy do rąk.

l’occitane
Źródło: loccitane.com/en-us/lunar-new-year-gift-NAOCVKI001678.html

Chiński Nowy Rok 2022 a strategie promocyjne

Chiński Nowy Rok to jedna z lepszych okazji do zwiększenia sprzedaży w Chinach obok Dnia Singla. Aby kampania marketingowa odniosła sukces, należy zrozumieć kulturę chińskich świąt i wpleść jej aspekty w kampanię. Lepsze osiągi sprzedażowe można osiągnąć również dzięki współpracy ze znanymi chińskimi osobowościami, modelami i artystami.

Jeśli eksportujesz do Chin, warto zainwestować w kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok. Jeżeli współpracujesz z chińskimi przedsiębiorstwami dowiedz się, jak święta wpływają na import z Chin.

Webinar: Eksport do Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 3