Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2021

Chiński Nowy Rok jest nie tylko najhuczniej obchodzonym świętem w Chinach, ale też okresem intensywnych zakupów. Wielu Chińczyków chętnie obdarowuje bliskich przedmiotami nawiązującymi do symboliki święta. Wprowadzenie limitowanych edycji produktów na Chiński Nowy Rok jest ukłonem w stronę konsumentów z tego państwa. W artykule pokazujemy, jak międzynarodowe marki świętują Rok Bawołu 2021.

Kampanie reklamowe na Chiński Nowy Rok 2021

Chiński Nowy Rok 2021 – Rok Bawołu

12 lutego 2021 r. rozpocznie się w Chinach Rok Bawołu. Chiński Nowy Rok, nazywany też Świętem Wiosny, to czas zjednoczenia z rodziną, ucztowania i wymieniania życzeń pomyślności. Jedną z tradycji noworocznych jest też kupowanie członkom rodziny nowych ubrań.

Bawół to drugie w kolejności zwierzę w Chińskim Zodiaku i to on właśnie będzie patronował rokowi 2021 według tradycyjnego kalendarza. Symbolika bawołu w Chinach to sumienna praca, wytrwałość i siła.

Chiński Nowy Rok to nie tylko okazja do rodzinnych spotkań przy wspólnym stole, ale też do wymieniania się prezentami – dlatego każdego roku przybywa specjalnych edycji produktów o tematyce noworocznej. Wśród nich silną grupę stanowią produkty z symbolem zwierzęcia, które patronuje danemu rokowi.

Szkolenie: Import z Chin

Kampanie międzynarodowych marek na Rok Bawołu 2021

Międzynarodowe marki coraz chętniej tworzą limitowane edycje produktów z okazji różnych chińskich świąt. W szczególności dotyczy to marek luksusowych, które nierzadko podejmują przy tym współpracę z chińskimi modelami i projektantami. Poniżej przygotowaliśmy kilka przykładów kampanii i edycji specjalnych na Rok Bawołu 2021:

1. Adidas

W tym roku marka Adidas postawiła na dynamiczny spot telewizyjny pełen efektów specjalnych oraz na specjalną linię obuwia i odzieży. Na produktach znajdują się motywy bawołu, chińskich monet przynoszących pomyślność oraz sumów. Symbolika suma wiąże się z Chińskim Nowym Rokiem – wymowa słowa „sum”, czyli nianyu, brzmi jak „nadwyżka w roku”, dlatego sumy mają według tradycji przynosić dobrobyt w Nowym Roku. Co ciekawe, kolekcja dostępna jest nie tylko w Chinach, ale częściowo także np. w Polsce.

Adidas kampania na Chiński Nowy Rok 2021

2. Dior

Noworoczna kampania reklamowa Diora z okazji Chińskiego Nowego Roku odbywała się przede wszystkim na popularnych w Chinach platformach społecznościowych (Weibo, WeChat). Dom mody nie nawiązał jednak w kampanii do Roku Bawołu, tylko do orientalnych kwiatów hibiskusa. Hasłem reklamowym jest „Szczęśliwego Kwitnącego Nowego Roku” (ang. Happy Blooming New Year), co łączy się z symboliką święta – Chiński Nowy Rok oznacza nadejście wiosny i odrodzenie się przyrody.

3. Oreo

Limitowanych edycji z okazji Chińskiego Nowego Roku 2021 nie zabrakło także w branży spożywczej – przykładowo, firma Oreo zdecydowała się na wprowadzenie ciasteczek o smaku owoców liczi. Na ciastkach znajdują się pomyślne chińskie znaki i symbole bawołu.

Szkolenie: Eksport do Chin

4. Lego

Marka Lego nie ograniczyła się jedynie do motywów związanych z Rokiem Bawołu – nowe zestawy poświęcone są obchodom Chińskiego Nowego Roku i chińskiej kulturze w szerszym kontekście. Oprócz zabawkowego bawołu znajdziemy w nich m.in. modele tradycyjnej chińskiej architektury, lampionów, fajerwerków, potwora Nian itd.

Zestawy zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów China International Import Expo w Szanghaju. Kampania jest dobrym przykładem działań sprzyjających ekspansji na rynek chiński. Więcej o działaniach Lego w Chinach przeczytasz w naszym artykule.

Lego kampania na Chiński Nowy Rok 2021
Źródło grafiki: lego.com

5. Burberry

Noworoczna kolekcja Burberry skoncentrowana jest wokół symbolu bawołu – klasyczna krata jest w niej zestawiona z czerwonym kolorem (który jest barwą przewodnią Chińskiego Nowego Roku) i emblematami wołu. Wśród produktów w specjalnej serii znalazły się płaszcze, buty, czapki, szale i inne dodatki.

6. Johnnie Walker

Pośród eleganckich prezentów w limitowanych edycjach nie zabrakło też alkoholi z wyższej półki, w tym na przykład whisky Johnnie Walker Blue Label w butelkach z etykietami o tematyce noworocznej. Zostały one zaprojektowane przez chińską artystkę Shirley Gong.

Johnnie Walker kampania na Chiński Nowy Rok 2021
Źródło grafiki: www.prnewswire.com

7. Apple

Firma Apple w dość minimalistyczny sposób zaznaczyła nadejście Roku Bawołu w swojej ofercie – dostępne są z tej okazji słuchawki AirPods Pro z emblematem dwóch bawołów wygrawerowanym na stacji ładującej.

Apple kampania na Chiński Nowy Rok 2021

8. Clinique

Kolejny rodzaj artykułu często wybieranego na prezent to kosmetyk. Marka Clinique nawiązała do Roku Bawołu w swojej limitowanej kolekcji kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych – znalazły się w niej m.in. rozświetlacz z wkładem w kształcie wołu czy dermokosmetyki w ozdobnych opakowaniach z noworocznym motywem.

Jak widać, niektórzy producenci bardziej symbolicznie potraktowali nawiązanie do Chińskiego Nowego Roku w swoich kolekcjach, a inni bezpośrednio wykorzystali symbol bawołu. Strategie promocyjne związane z obchodami święta sięgają od reklam telewizyjnych, przez produkty w ozdobnych opakowaniach, aż po wyroby w całości poświęcone tematyce noworocznej.

Firmy, które próbują swoich sił na chińskim rynku, mogą dostrzec w obchodach księżycowego Nowego Roku okazję do zbudowania pozytywnych skojarzeń z marką i sprostania wymaganiom klientów w okresie noworocznym. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Chińskim Nowym Roku 2021, zachęcamy do lektury naszego artykułu. Warto wiedzieć też, jak przygotować się na Chiński Nowy Rok w kontekście działalności importowej.

Szkolenie: Import z Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 1