Już niedługo w Polsce zadebiutuje platforma sprzedażowa Amazon.pl. Zanim strona ruszy w pełni, sprzedawcy mogą się na niej zarejestrować. Jest to świetna szansa dla importerów i sprzedawców na poszerzenie swojej bazy odbiorców. Wielu zastanawia się, ile będą wynosiły prowizje od sprzedaży. Przedstawiamy, ile na Amazon Polska wynoszą prowizje.
Amazon Polska – proces rejestracji i realizacji sprzedaży
Jeśli posiadasz konto klienta na platformie Amazon, możesz z niego skorzystać w celu prowadzenia sprzedaży, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć nowe konto.
- W celu rejestracji jako sprzedawca na Amazon.pl potrzebujesz:
- firmowego adresu e-mail lub konto klienta Amazon;
- aktywną kartę kredytową (akceptowana jest międzynarodowa karta kredytowa);
- ważnego dokumentu tożsamości lub paszportu w celu weryfikacji tożsamości;
- danych rejestracyjnych firmy (z numerem NIP);
- numeru telefonu;
- konta bankowego.
- Po pomyślnej rejestracji będziesz miał dostęp do swojego konta w centrum sprzedawcy zwanym Seller Central. W centrum tym możesz zarządzać kontem sprzedaży i płatnościami, dodawać produkty i aktualizować zapasy.
- Następnym krokiem jest zamieszczenie ofert, przy czym w większości wypadków wymagany jest numer GTIN: UPC, ISBN lub EAN dla produktu.
- Wysyłkę zamówień można zorganizować na dwa sposoby: na własną rękę lub w ramach Fulfilment by Amazon (FBA).
Amazon Polska – plany sprzedażowe
Amazon.pl daje możliwość dokonania wyboru między Planem Indywidualnymi a Profesjonalnym dla sprzedawców. Koszt sprzedania produktu w Planie Indywidualnym wynosi 4 zł netto i jest przydatny osobom, które sprzedają poniżej 40 produktów miesięcznie. Plan Profesjonalnym wykupywany jest na miesiąc, a jego koszt wynosi 165,91 zł netto. W Planie Profesjonalnym sprzedawca ma dostęp do zaawansowanych narzędzi sprzedażowych i rozbudowanych statystyk. Do kwot należy dodać dodatkowe opłaty za sprzedaż.
![Plany sprzedażowe na Amazon Polska](https://www.chinskiraport.pl/blog/wp-content/uploads/2021/01/plany-amazon.png)
Dobrą wiadomością dla importerów jest to, że obydwa plany umożliwiają na dostęp do usługi (Amazon) FBA. Jest to bardzo dobra szansa na skorzystanie z usługi pod import z Chin.
![Szkolenie: Import z Chin](http://www.chinskiraport.pl/blog/wp-content/uploads/2019/06/cr-import.png)
Amazon Polska – prowizje
Do kosztów planu sprzedażowego należy m.in. doliczyć prowizję na rzecz firmy Amazon, która zależy od całkowitej ceny zamówienia danego produktu (cena towaru, wszelkie opłaty za dostawę, opakowanie prezentów). W przypadku gdy prowizja nie przekracza minimalnej kwoty, stosuje się właśnie tę kwotę.
Kategoria | Wartość procentowa prowizji | Minimalna kwota prowizji |
---|---|---|
Produkcja dodatków | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Akcesoria do urządzeń Amazon | 45% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Produkty dla dzieci (bez ubrań dla dzieci) | · 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł · 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Uroda | · 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł · 15% dla przedmiotów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Książki, muzyka, VHS, DVD | 15% | — |
––––––––––––––––––––– | ||
Artykuły biznesowe, przemysłowe i naukowe | 15% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Samochód i motocykl | · 7% dla urządzeń elektronicznych do samochodów i motocykli · 12% dla akcesoriów elektronicznych do samochodów i motocykli · 15% dla pozostałych produktów samochodowych i motocyklowych | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Odzież, obuwie i torebki | Wybór do FBA: · 15% dla części całkowitej ceny sprzedaży do 180 zł · 7% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 180 zł Dla wszystkich innych wyborów: · 15% zryczałtowanej opłaty | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Komputery | 7% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Akcesoria komputerowe | · 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 400 zł · 8% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 400 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Elektronika użytkowa | 7% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Majsterkowanie i narzędzia | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Materiały edukacyjne | 15% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Akcesoria elektroniczne | · 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 400 zł · 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 400 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Wyposażenie gastronomiczne | 15% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Zdrowie i pielęgnacja | · 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł · 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł | — |
––––––––––––––––––––– | ||
Dom i kuchnia | 15% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Przemysłowe artykuły elektryczne | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Narzędzia i przyrządy przemysłowe | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Biżuteria | · 20% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł · 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Obsługa materiałów | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Obróbka metalu | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Instrumenty muzyczne i sprzęt dla DJ-ów | 12% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Urządzenia do pielęgnacji | · 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł · 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Oprogramowanie | 15% | — |
––––––––––––––––––––– | ||
Sport i aktywność na świeżym powietrzu | 15% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Opony | 7% | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Gry wideo — gry i akcesoria | 15% | — |
––––––––––––––––––––– | ||
Gry wideo — konsole | 8% | — |
––––––––––––––––––––– | ||
Zegarki | · 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł · 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł | 1 zł |
––––––––––––––––––––– | ||
Wszystko inne | 15% | 1 zł |
Amazon Polska pobiera prowizje na różnym poziomie. Wahają się one od 7% za np. elektronikę użytkową do 45% za akcesoria do urządzeń Amazon. Oprócz opłat za plan sprzedażowy oraz prowizji, sprzedawca uiszcza także opłaty za realizację i inne koszty.
Amazon.pl będzie konkurencją dla Allegro. Sprawdź, jak importować z Chin pod Allegro.
![Import z Chin w 2021](http://www.chinskiraport.pl/blog/wp-content/uploads/2021/06/banner-webinar.png)