Amazon Polska – prowizje

Już niedługo w Polsce zadebiutuje platforma sprzedażowa Amazon.pl. Zanim strona ruszy w pełni, sprzedawcy mogą się na niej zarejestrować. Jest to świetna szansa dla importerów i sprzedawców na poszerzenie swojej bazy odbiorców. Wielu zastanawia się, ile będą wynosiły prowizje od sprzedaży. Przedstawiamy, ile na Amazon Polska wynoszą prowizje.

Amazon Polska prowizje

Amazon Polska – proces rejestracji i realizacji sprzedaży

Jeśli posiadasz konto klienta na platformie Amazon, możesz z niego skorzystać w celu prowadzenia sprzedaży, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć nowe konto.

  1. W celu rejestracji jako sprzedawca na Amazon.pl potrzebujesz:
    • firmowego adresu e-mail lub konto klienta Amazon;
    • aktywną kartę kredytową (akceptowana jest międzynarodowa karta kredytowa);
    • ważnego dokumentu tożsamości lub paszportu w celu weryfikacji tożsamości;
    • danych rejestracyjnych firmy (z numerem NIP);
    • numeru telefonu;
    • konta bankowego.
  2. Po pomyślnej rejestracji będziesz miał dostęp do swojego konta w centrum sprzedawcy zwanym Seller Central. W centrum tym możesz zarządzać kontem sprzedaży i płatnościami, dodawać produkty i aktualizować zapasy.
  3. Następnym krokiem jest zamieszczenie ofert, przy czym w większości wypadków wymagany jest numer GTIN: UPC, ISBN lub EAN dla produktu.
  4. Wysyłkę zamówień można zorganizować na dwa sposoby: na własną rękę lub w ramach Fulfilment by Amazon (FBA).

Amazon Polska – plany sprzedażowe

Amazon.pl daje możliwość dokonania wyboru między Planem Indywidualnymi a Profesjonalnym dla sprzedawców. Koszt sprzedania produktu w Planie Indywidualnym wynosi 4 zł netto i jest przydatny osobom, które sprzedają poniżej 40 produktów miesięcznie. Plan Profesjonalnym wykupywany jest na miesiąc, a jego koszt wynosi 165,91 zł netto. W Planie Profesjonalnym sprzedawca ma dostęp do zaawansowanych narzędzi sprzedażowych i rozbudowanych statystyk. Do kwot należy dodać dodatkowe opłaty za sprzedaż.

Plany sprzedażowe na Amazon Polska

Dobrą wiadomością dla importerów jest to, że obydwa plany umożliwiają na dostęp do usługi (Amazon) FBA. Jest to bardzo dobra szansa na skorzystanie z usługi pod import z Chin.

Szkolenie: Import z Chin

Amazon Polska – prowizje

Do kosztów planu sprzedażowego należy m.in. doliczyć prowizję na rzecz firmy Amazon, która zależy od całkowitej ceny zamówienia danego produktu (cena towaru, wszelkie opłaty za dostawę, opakowanie prezentów). W przypadku gdy prowizja nie przekracza minimalnej kwoty, stosuje się właśnie tę kwotę.

KategoriaWartość procentowa prowizjiMinimalna kwota prowizji
Produkcja dodatków12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Akcesoria do urządzeń Amazon45%1 zł
–––––––––––––––––––––
Produkty dla dzieci (bez ubrań dla dzieci)· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Uroda· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla przedmiotów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Książki, muzyka, VHS, DVD15%
–––––––––––––––––––––
Artykuły biznesowe, przemysłowe i naukowe15%1 zł
–––––––––––––––––––––
Samochód i motocykl· 7% dla urządzeń elektronicznych do samochodów i motocykli
· 12% dla akcesoriów elektronicznych do samochodów i motocykli
· 15% dla pozostałych produktów samochodowych i motocyklowych
1 zł
–––––––––––––––––––––
Odzież, obuwie i torebki  Wybór do FBA:
· 15% dla części całkowitej ceny sprzedaży do 180 zł
· 7% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 180 zł
Dla wszystkich innych wyborów:
· 15% zryczałtowanej opłaty
1 zł
–––––––––––––––––––––
Komputery7%1 zł
–––––––––––––––––––––
Akcesoria komputerowe· 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 400 zł
· 8% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 400 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Elektronika użytkowa7%1 zł
–––––––––––––––––––––
Majsterkowanie i narzędzia12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Materiały edukacyjne15%1 zł
–––––––––––––––––––––
Akcesoria elektroniczne· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 400 zł
· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 400 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Wyposażenie gastronomiczne15%1 zł
–––––––––––––––––––––
Zdrowie i pielęgnacja· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
–––––––––––––––––––––
Dom i kuchnia15%1 zł
–––––––––––––––––––––
Przemysłowe artykuły elektryczne12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Narzędzia i przyrządy przemysłowe12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Biżuteria· 20% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł
· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Obsługa materiałów12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Obróbka metalu12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Instrumenty muzyczne i sprzęt dla DJ-ów12%1 zł
–––––––––––––––––––––
Urządzenia do pielęgnacji· 8% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży do 40 zł
· 15% dla produktów o łącznej cenie sprzedaży powyżej 40 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Oprogramowanie15%
–––––––––––––––––––––
Sport i aktywność na świeżym powietrzu15%1 zł
–––––––––––––––––––––
Opony7%1 zł
–––––––––––––––––––––
Gry wideo — gry i akcesoria15%
–––––––––––––––––––––
Gry wideo — konsole8%
–––––––––––––––––––––
Zegarki· 15% za część całkowitej ceny sprzedaży do 1000 zł
· 5% za część całkowitej ceny sprzedaży powyżej 1000 zł
1 zł
–––––––––––––––––––––
Wszystko inne15%1 zł

Amazon Polska pobiera prowizje na różnym poziomie. Wahają się one od 7% za np. elektronikę użytkową do 45% za akcesoria do urządzeń Amazon. Oprócz opłat za plan sprzedażowy oraz prowizji, sprzedawca uiszcza także opłaty za realizację i inne koszty.

Amazon.pl będzie konkurencją dla Allegro. Sprawdź, jak importować z Chin pod Allegro.

ShipHub

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 5