Import artykułów na Walentynki z Chin

Święto Zakochanych zbliża się wielkimi krokami. Jest to doskonała okazja zarówno dla par pragnących wyznać swoje uczucia, jak i dla przedsiębiorców mających nadzieję na zarobek. Warto z wyprzedzeniem zorientować się, jak wygląda kwestia cła i innych obowiązków, jeśli planujemy import artykułów na Walentynki z Chin.

import artykułów na Walentynki z Chin

W Polsce Walentynki to stosunkowo młode święto, jednak cieszy się ogromną popularnością. Według badania przeprowadzonego przez SW Research, Polacy najczęściej wydają od 50 do 100 złotych na prezent walentynkowy.

Choć w Chinach popularniejsze jest świętowanie Qixi, czyli tradycyjnego święta zakochanych, to zachodnie Walentynki również zdobywają zainteresowanie wśród młodych ludzi. Na rynku chińskim nie zabraknie więc artykułów odpowiadających zapotrzebowaniu importera z Europy.

Import artykułów walentynkowych w Chinach – regiony produkcyjne

W zależności od rodzaju artykułów, jakimi jesteśmy zainteresowani, należy dokładnie zorientować się w regionach wiodących w produkcji poszczególnych z nich.

W produkcji wyrobów szklanych przodują prowincje Hebei i Jiangsu. Wyroby ceramiczne znajdziemy głównie w Jiangxi, a papierowe w Guangdong, Zhejiang, Jiangsu, Shandong i Fujian. Jeśli chodzi o przemysł tekstylny, dominują fabryki z Guangdong, Zhejiang i Jiangsu, natomiast w produkcji artykułów rekreacyjnych i piśmienniczych przodują Zhejiang, Fujian, Guangdong, a także Hubei. 

Szkolenie: Import z Chin

Stawki celne na upominki i dekoracje walentynkowe z Chin

Opłacenie cła to obowiązek każdego importera sprowadzającego produkty z Chin. W zorientowaniu się w aktualnych stawkach pomogą nam systemy ISZTAR oraz TARIC – w naszych poradnikach pokazujemy, jak korzystać z systemów ISZTAR i TARIC.

Choć w ISZTARze nie znajdziemy wspólnej kategorii dla artykułów walentynkowych, za zazwyczaj wręczane prezenty przyjęliśmy takie artykuły, jak słodycze, artykuły dekoracyjne, odzież oraz kartki okolicznościowe. Poniżej prezentujemy listę przykładowych produktów i obowiązujących stawek:

  • 1704907500 – wyroby cukiernicze niezawierające kakao (9% + dodatkowa stawka za elementy rolne EA(1) max 18,7%)
  • 3401110000 – mydła (0%)
  • 3406000000 – świece (0%)
  • 3926100000 – artykuły piśmiennicze (6,5%)
  • 3926200000 – artykuły i dodatki odzieżowe z tworzyw sztucznych (6,5%)
  • 3926400000 – dekoracje z tworzyw sztucznych (6,5%)
  • 4304000000 – artykuły z futra sztucznego (3,2%)
  • 4420101900 – dekoracje drewniane (0%)
  • 4602900000 – wyroby z wikliny (4,7%)
  • 4819200000 – papierowe pudełka i torby na prezenty (0%)
  • 4909000000 – kartki okolicznościowe (0%)
  • 6109100010 – bawełniane T-shirty (12%)
  • 6913100090 – dekoracje i naczynia ceramiczne (6%)
  • 7013100000 – dekoracje i naczynia szklane (11%)
  • 9505900000 – artykuły świąteczne i rozrywkowe (2,7%)
  • 9503009590 – balony (4,7%)

Jak widać, cło na powyższe produkty różni się w głównej mierze ze względu na materiały, z jakich są one wykonane. Najniższe będzie cło na artykuły papierowe, drewniane, mydła i świece (0%), natomiast najwięcej wyniesie nas cło za import wyrobów cukierniczych, szklanych i tekstylnych (do 12%).

Należy pamiętać, że oprócz opłacenia cła obowiązywać nas mogą także inne obowiązki. Na przykład w przypadku sprowadzania artykułów żywnościowych należy upewnić się, że artykuły spełniają normy dopuszczenia do obrotu.

Targi produktów walentynkowych w Chinach

Import artykułów na Walentynki z Chin warto rozwijać poprzez poszukiwanie producentów na targach. Biorąc pod uwagę, jak szeroką kategorią są artykuły walentynkowe, najlepiej wybrać targi z konkretnej branży, którą najbardziej jesteśmy zainteresowani. Poniżej podajemy przykładowe targi, na których można zorientować się przede wszystkim w ofertach producentów artykułów dekoracyjnych i upominków:

  • World Trade New Year Exhibition and Gift Show (3-6.01.2020, Tajpej)

Strona: https://www.twtcshopfair.com.tw/

  • East China Fair (1-4.03.2020, Szanghaj)

Strona: http://www.eastchinafair.org/

  • China International Stationery and Gifts Exposition (18-20.03.2020, Ningbo)

Strona: http://www.exponingbo.com/

  • CACFair (Weaving + Home Decor) (21-27.04.2020, Kanton)

Strona: https://www.cacfair.com/en/index.html

  • Canton Fair – China Export and Import Fair Spring Phase 2 (23-27.04.2020, Kanton)

Strona: http://www.cantonfair.org.cn/en/

  • Design Expo Beijing (30.04-3.05.2020, Pekin)

Strona: http://www.designbeijing.info/

China Stationery Fair (9-11.06.2020, Szanghaj)

Strona: http://www.chinastationeryfair.com/

  • Ceramics China (18-25.06.2020, Kanton)

Strona: http://en.ceramicschina.com.cn/

  • China (Shenzhen) International Gift and Home Products Fair (20-23.10.2020, Shenzhen

Strona: http://oct.chinagiftsfair.com/

Wzięcie udziału w targach jest doskonałą okazją do zapoznania się z różnorodną ofertą producentów, nawiązania kontaktów, jak również znalezienia inspiracji, które mogą być przydatne w rozwoju biznesu.

Szkolenie: Import z Chin