Amazon Polska – rejestracja

Działalność e-commerce można prowadzić na własnej platformie lub skorzystać z istniejących już serwisów sprzedażowych. Niedługo zostanie uruchomiona platforma Amazon.pl. Amazon to największy na świecie sklep internetowy, dający dostęp sprzedawcom do ogromnej bazy klientów. Przedstawiamy, jak wygląda rejestracja jako sprzedawca na Amazon Polska.

Amazon rejestracja

Amazon Polska – rejestracja

Amazon daje opcję podpięcia konta sprzedawcy do istniejącego konta klienta. Jeśli jednak chciałbyś założyć osobne konto, potrzebujesz firmowego adresu e-mail.

Zarejestrować można się do planu lub Indywidualnego lub Profesjonalnego. Różnice między planami sprzedażowymi wyjaśniliśmy w artykule Amazon Polska – prowizje. Jeśli wybrany plan sprzedażowy się nie sprawdzi, można go zmienić bez zawieszania konta.

Pamiętaj, by przed procesem rejestracji zapoznać się z umowami i zasadami firmy Amazon.

Założenie nowego konta sprzedawcy na Amazon Polska wygląda następująco:

1. Podaj podstawowe informacje

  • nazwa użytkownika;
  • adres e-mail – firmowy lub taki, na którym jeszcze nie masz konta na Amazon;
  • ustaw hasło.
Amazon rejestracja krok pierwszy

2. Podaj wymagane dane

  • nazwę zarejestrowanej firmy;
  • typ firmy;
  • dane rejestracyjne firmy;
  • numer KRS lub NIP.

3. Podaj dane głównej osoby do kontaktu / przedstawicielu

  • obywatelstwo;
  • kraj i data urodzenia;
  • typ i numer dokumentu tożsamości;
  • adres;
  • numer telefonu.
Szkolenie: Import z Chin

4. Przeprowadź weryfikację numeru telefonu.

5. Określ metodę płatności

  • numer aktywnej karty kredytowej;
  • dane rachunku bankowego.

5. Załącz wymagane dokumenty w celu weryfikacji

  • skan dokumentu tożsamości;
  • skan dokumentu uwierzytelniającego firmę;
  • wyciąg bankowy lub z karty.

6. Nadaj swojemu sklepowi nazwę, którą będą widzieli użytkownicy Amazon.

Miej na uwadze, że Twoja nazwa może być już zajęta.

7. Załącz brakujące dokumenty.

8. Zacznij sprzedawać.

Co, jeśli już jesteś zarejestrowany jako sprzedawca na Amazon Polska?

Jeśli obrałeś Profesjonalny plan sprzedażowy, natychmiast po zakończeniu procesu rejestracji zostanie naliczona opłata abonamentowa. Jeśli wybrałeś plan Indywidualny, opłata zostanie naliczona przy realizacji sprzedaży towaru.

Wszystkimi elementami swojej firmy na Amazon możesz zarządzać w centrum sprzedawcy Seller Central. Tutaj zarządzasz m.in. płatnościami i zapasami towarów.

Następnym krokiem jest stworzenie stron produktów i organizacja wysyłki. Wysyłką możesz zająć się osobiście lub skorzystać z usługi Amazon – Fulfillment by Amazon.

Jak osiągnąć sukces na Amazon?

Konkurencja na platformie Amazon jest zażarta. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu:

  • utrzymuj konkurencyjne ceny, uprzednio porównując je z innymi podobnymi ofertami;
  • twórz kompletne strony produktów: dołączaj zdjęcia i zawieraj informacje ważne dla klientów;
  • używaj przydatnego narzędzia marketingowego, jakim jest promowanie produktów;
  • bądź na bieżąco z zamówieniami i oferuj szybką wysyłkę;
  • analizuj swoje statystyki – z nich wywnioskujesz, co możesz jeszcze poprawić.

Sprawdź również nasz poradnik jak sprzedawać na Amazonie.

Import z Chin w 2021

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 15