Czym jest numer SISC?

Posiadanie numeru EORI obowiązuje każdego przedsiębiorcę importującego spoza Unii Europejskiej do państw członkowskich UE. Aby go uzyskać, nie starczy jedynie rejestracja na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych. Do tego oraz wielu innych operacji nie tylko importowych, ale także eksportowych lub tranzytowych, należy posiadać numer SISC.

SISC

Czym to jest SISC?

SISC to skrót od Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego. Został on uruchomiony w ramach Programu Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Program obejmuje przedsiębiorców oraz osoby fizyczne, którzy prowadzą obrót towarowy z zagranicą, również z państwami spoza Unii Europejskiej oraz działających w obszarze akcyzowym. Numer SISC to unikalny, 17-znakowy identyfikator przyznawany osobie prawnej lub fizycznej w Systemie Informacyjnym Skarbowo-Celnym.

Konto na platformie PUESC może mieć wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna, narodowość nie jest istotna. Wiele funkcji na platformie jest dostępnych wtedy, gdy posiada się numer SISC. Numer jest potrzebny m. in. do uzyskania numeru EORI, bez którego nie można prowadzić importu.

Szkolenie: Import z Chin

Jak uzyskać numer SISC?

Przedstawiamy krok po kroku, jak uzyskać numer SISC.

1. Zaloguj się na PUESC. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta, zarejestruj się. Z paska menu wybierz opcję „Załóż konto” a następnie „Załóż konto bezpośrednio na PUESC” lub „Inne sposoby rejestracji”, aby połączyć konto PUESC z usługą login.mf.gov.pl (profil zaufany, konto bankowe, m-Obywatel, itp.).

2. Wybierz opcję „Podstawowy zakres uprawnień” lub „Rozszerzony zakres uprawnień”. (Uwaga! Opcja „rozszerzony zakres uprawnień” umożliwi Ci np. dalsze ubieganie się o numer EORI.)

3. W e-formularzu wypełnij aktywne pola.

4. Zakładając konto z rozszerzonym zakresem uprawnień, zostaniesz poproszony/a o potwierdzenie danych przez:

– podpisanie wniosku podpisem kwalifikowanym;

– podpisanie wniosku profilem zaufanym;

– stawienie się z dowodem osobistym w najbliższej placówce organu celnego – w urzędzie celno-skarbowym, delegaturze urzędu celno-skarbowego lub w oddziale celnym.

5. Na adres mailowy otrzymasz kod weryfikacyjny, który musisz wpisać na stronie PUESC po zalogowaniu, aby potwierdzić rejestrację.

6. Po zweryfikowaniu danych otrzymasz komunikat o nadaniu numeru SISC. Będzie on dostępny po zalogowaniu na PUESC, w zakładce:

Moje dokumenty > Odebrane > Potwierdzenie rejestracji

  • Upewnij się, że otrzymałeś/aś numer ID SISC, tj. unikalny identyfikator nadany przez SISC.
  • Zaloguj się i śledź poniższe kroki:

Mój pulpit > Moje sprawy i dokumenty > Dokumenty

  • Odszukaj dokument o nazwie „Potwierdzenie rejestracji w SISC”
  • Nadanie numeru ID SISC sprawdzisz również w zakładce:

Mój pulpit > Moje Dane

  • Po potwierdzeniu rejestracji obok ID SISC powinien widnieć nadany numer.
wniosek o rejestrację w SISC

7. Co jeśli nie nadano mi numeru ID SISC?

  • Sprawdź, czy dostałeś/aś dokument informujący o konieczności uzupełnienia braków.
  • Jeżeli wniosek nie może zostać obsłużony przez prowadzącego sprawę, w zakładce „Dokumenty” znajdziesz dokument o nazwie „Dokument wezwania do weryfikacji tożsamości osoby fizycznej”. Zapoznaj się z nim – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.Uzupełnij wymagane informacje i/lub dostarcz brakujące dokumenty zgodnie z treścią pisma.

Jak długo czeka się na numer SISC?

Od czasu wpłynięcia elektronicznego wniosku lub stawienia się w placówce z wymaganymi dokumentami, System Informacyjny Skarbowo-Celny ma 7 dni na nadanie Tobie unikalnego identyfikatora.

Wraz z rejestracją użytkownik dysponuje kanałem komunikacji z systemem, co znacznie ułatwia wszelkie operacje online na Platformie.

Bezpłatna konsultacja

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 7