Dzień Singla 2020 – podsumowanie

Chiński Dzień Singla to doroczne święto komercyjne, podczas którego asortyment sklepów internetowych zostaje objęty dużymi rabatami. Kupujący na całym świecie mogą cieszyć się zniżkami na platformach handlu online oraz zdobywać kupony na zakupy. Wartości sprzedawanych tego dnia towarów z roku na rok biją swoje rekordy. Znacznie przewyższają również sprzedaż w Czarny Piątek czy Cyber Poniedziałek. Jak wyglądały obchody Dnia Singla w 2020 roku?

Dzień Singla 2020

Chińskie święto zakupów – początki

Obchodzony 11 listopada w Chinach Dzień Singla został stworzony przez grupę studentów Uniwersytetu w Nanjingu. Jego początkowym założeniem było świętowanie nieposiadania partnera i pokazanie dumy z bycia singlem, zamiast opłakiwania samotności. Dzień Singla jest bowiem przeciwieństwem dnia zakochanych, czyli Walentynek.

W 2009 roku Jack Ma, założyciel platformy Alibaba, wykorzystał ten dzień do zorganizowania wyprzedaży internetowej. Wydarzenie to dało Dniu Singla początek do stania się rozpoznawalnym na całym świecie świętem zakupów. Trzy lata później, w grudniu 2012 roku, Double 11 (双十一; 11.11 – data obchodzenia Dnia Singla) oficjalnie zostało znakiem towarowym Alibaby. Obecnie Dzień Singla nazywamy również Międzynarodowym Festiwalem Zakupów.

Dzień Singla 2020

W tym roku Dzień Singla rozpoczął się przedsprzedażą online, trwającą od 1 do 3 listopada. Całkowita wartość pobiła zeszłoroczny rekord, wynoszący około 38 miliardów dolarów brutto, który dwukrotnie przekroczył sprzedaż w Czarny Piątek oraz Cyber Poniedziałek. Według oświadczenia Alibaba Group Holding Ltd., do poranka w środę 11.11.2020 r. złożone zamówienia przekroczyły 54 miliardów dolarów. Ostatecznie rekord wyniósł w tym roku łącznie 74 miliardy dolarów. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do poprzednich lat, wynik ten nie dotyczy tylko 24-godzinnej wyprzedaży w Dzień Singla. Obejmuje on również trzydniową przedsprzedaż zorganizowaną na początku listopada.

Kupujący z całego świata mogli wybierać spośród ponad 350 000 lokalnych oraz międzynarodowych marek. W ofercie na sprzedaż znalazły się nawet samochody oraz domy. Przewidywania wskazywały jednak, że to produkty związane ze zdrowiem będą cieszyły się w tym roku największą popularnością.

Rekordy sprzedaży

Trwająca obecnie pandemia zmusiła grupę Alibaba do rozwinięcia swoich usług logistycznych, aby przyspieszyć średni czas dostaw. Będąca częścią Alibaby firma Cainiao, transportując towary do Chin, korzysta z ponad 3000 lotów czarterowych, a także długodystansowych statków towarowych. W swoich planach miała również wykorzystanie 700 lotów czarterowych w przypadku dostaw poza granice Chin. Ponadto, angażuje do pracy w magazynach i portach ponad 3 miliony pracowników.

W obliczu pandemii firma Cainiao wykorzystała również nowoczesne technologie, na przykład sztuczną inteligencję, aby ograniczyć kontakt klientów z innymi ludźmi. Wraz z grupą Alibaba wprowadziła w tym celu ponad 10 000 mobilnych paczkomatów, umożliwiających bezpieczne odbieranie przesyłek.

Mobilne paczkomaty

Źródło: https://www.bbc.com/news/business-54876524

Dzień Singla co roku bije rekordy sprzedaży na platformach handlowych online. W porównaniu do zeszłego roku, w 2020 odnotowano wzrost wartości zakupionych sklepach internetowych towarów aż o 26%. Tak duża różnica może mieć związek między innymi z obecną pandemią. Skłania ona bowiem do zamawiania towarów w sieci, bez wychodzenia z domu, w celu ograniczenia kontaktu z ludźmi do minimum. W tak trudnej dla międzynarodowego handlu sytuacji, grupa Alibaba wraz z firmą Cainiao wdrożyły specjalne środki. Rozwinęły usługi logistyczne zarówno w celu przyspieszenia dostawy towarów, ale także aby zapewnić klientom bezpieczeństwo podczas ich odbioru.

Bezpłatna konsultacja

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 11