Jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem importu z Chin, to mamy dla Ciebie wspaniałą wiadomość! Otóż właśnie teraz, po latach zmagań z krytyczną sytuacją epidemiologiczną na całym świecie, jest najlepszy czas na import z Chin. W poniższym artykule zaprezentujemy 7 powodów, dlaczego tak uważamy.
1. Tani dolar
Kwestia kursu walut przy imporcie towarów z Chin jest niesłychanie istotna, bowiem może spowodować zarówno ogromne zyski, jak i straty. Importując z Chin, rozliczamy się w dolarze amerykańskim, którego kurs przebił wcześniej 5 złotych, w konsekwencji czego sytuacja importowa była dość trudna. Teraz natomiast kurs dolara wobec złotówki jest znacznie bardziej korzystny. W dodatku pojawiła się także możliwość rozliczania w chińskiej walucie RMB, której kurs wobec złotówki również jest opłacalny. Warto z takiej sytuacji skorzystać, jako iż już na samej wymianie kursu walut można sporo zaoszczędzić.
2. Najtańszy transport z Chin od 10 lat
Kolejnym argumentem dla rozpoczęcia importu z Chin właśnie teraz są najniższe od 10 lat ceny transportu morskiego. Jeszcze w 2022 roku, przewóz kontenera 40’ z Chin drogą morską wyniósłby nas ponad 11 tys. USD, a w roku 2021 – rekordowe 20 tys. USD. Obecnie natomiast z powodu odstąpienia Chin od polityki „zero-COVID”, ich gospodarka zaczyna wracać do normy. Od marca tego roku za przewóz kontenera z Chin do Europy zapłacimy już niecały tysiąc USD. Najprawdopodobniej jednak ceny te nie będą już bardziej korzystne niż w chwili obecnej, dlatego nie należy zwlekać z decyzją.
Jeśli chciałbyś skorzystać z darmowej usługi wyceniania potencjalnych kosztów transportu oraz wyszukiwania spedytorów, zapraszamy do odwiedzenia naszej witryny: shiphub.pl, gdzie można wypełnić krótki formularz online.
3. Aktualna sytuacja w Chinach
Pandemia była bardzo trudnym czasem dla całego świata, w tym także dla Chin, które przez długi okres były zamknięte. Szczególnie ucierpieli na tym chińscy producenci, gdyż brak możliwości uczestnictwa w targach handlowych, wycieczkach po fabrykach czy też showroomach spowodował, iż stracili oni wielu kluczowych klientów. Odbiło się to na fabrykach każdego rozmiaru, od najmniejszych aż po te największe. Teraz, świeżo po otwarciu Chin, jest zatem najlepszy czas, aby rozpocząć współpracę oraz negocjacje z chińskimi producentami, którzy będą się bardzo mocno zabiegać o każdego klienta. Warto jednak pamiętać, iż czas ten wkrótce dobiegnie końca, gdyż liczba przedsiębiorców wybierających się do Chin gwałtownie wzrasta.
4. Otwarcie Chin
Wspomniane wcześniej, długo wyczekiwane otwarcie Chin przywróciło wiele możliwości. Obecnie można osobiście wybrać się bezpośrednio do fabryk oraz zagłębi produktowych, a także wziąć udział w najsłynniejszych targach handlowych w Kantonie, Hongkongu oraz wielu chińskich miastach. Gama produktów prezentowanych na targach w Chinach jest naprawdę szeroka, więc niewątpliwie taka wizyta będzie udana. Weryfikacja dostawców i ich produktów na żywo jest także znacznie bardziej rzetelna i efektowna, dlatego warto z niej skorzystać.
5. Nowe modele współpracy
W ostatnim czasie nastąpiła popularyzacja nowych modeli współpracy, która nie musi być oparta wyłącznie na imporcie gotowego produktu pod własnym logo. W Chinach funkcjonuje również wiele innych modeli współpracy, jak na przykład tworzenie swojego produktu od zera w chińskiej fabryce, przez co mamy nad nim pełną kontrolę. Jest także możliwość zostania dystrybutorem istniejącej już chińskiej marki, która pragnie wkroczyć na rynek europejski. Takie rozwiązanie eliminuje potrzebę kreowania produktu od podstaw i może być jednocześnie świetnym interesem. W tym przypadku należy natomiast osobiście udać się do Chin w celu znalezienia dostawców i nawiązania współpracy.
6. Najlepsza jakość produktów z Chin
Chińska marka nie kojarzy się już z produktami niskiej jakości, jak to było jeszcze kilka lat temu. Jakość produktów z Chin w ostatnim czasie nieustannie rosła, również w czasach pandemii. Tak wysoka jak obecnie nie była jeszcze nigdy w historii. Chińskie fabryki produkują aktualnie najwyższą jakość na świecie. Wiele wysokiej klasy marek, takich jak: Lenovo, Xiaomi bądź Nio, pochodzi właśnie z Chin.
7. Lepsza dystrybucja
Obecnie istnieje więcej modeli dystrybucji niż jeszcze kilka lat temu. Nastąpił ogromny rozwój e-commerce, dlatego sprzedaż nie jest ograniczona wyłącznie do tradycyjnych sklepów, a może być prowadzona przy pomocy platform e-commerce, takich jak Amazon. Wykorzystanie sprzedaży internetowej pozwala na dostęp do znacznie szerszego grona konsumentów. Dystrybucja nie musi być ograniczona wyłącznie do terytorium Polski. Może się także odbywać na terenie innych krajów Unii Europejskiej, a nawet i całego świata.
Podsumowanie
Podsumowując, warunki do nawiązania współpracy z chińskim kontrahentem są obecnie niesłychanie sprzyjające, zdecydowanie najbardziej od kilku lat. Chociaż nie da się ukryć, że teraz jest najlepszy czas na import z Chin, nie należy natomiast podejmować pochopnych decyzji. Do całej procedury należy się wcześniej odpowiednio przygotować, aby przebiegła ona pomyślnie i przede wszystkim – bezpiecznie.