Kampanie reklamowe na Rok Szczura

Chiński Nowy Rok 2020 rozpocznie się już 25 stycznia. Jest to czas, który spędza się z rodziną i przyjaciółmi. Wówczas Chińczycy również bardzo chętnie robią zakupy. Dlatego też, Nowy Rok wykorzystywany jest przez wielkie koncerny do promocji swoich produktów i kreowania pozytywnego wizerunku. Natomiast mniejsze firmy mają świetną okazję do zaprezentowania się na rynku. Nic nie daje takich możliwości reklamowych jak Święto Wiosny. Trzeba przyznać, że spoty, które wypuszczane są z okazji tego święta są bardzo kreatywne i świetnie przygotowane na chiński rynek. Przedstawiamy najciekawsze kampanie reklamowe na Rok Szczura.

Kampanie reklamowe na Rok Szczura

Sprawdź tradycje związane z Chińskim Nowym Rokiem!

Eksport do Chin a Chiński Nowy Rok

Umiejętne przygotowanie produktu na dany rynek do podstawa. Warto wcześniej dokładnie zbadać chiński rynek, aby móc to dobrze wykorzystać w kampanii reklamowej. Na przykładzie poniższych światowych marek można zauważyć, że jednocześnie łączą tradycję z humorem. Nawiązują do zwyczajów Chińskiego Nowego Roku i promują swój produkt. Chińczycy świetnie odbierają tego typu marketing. Wypuszczanie reklam i edycji limitowanych w związku z tym świętem stało się już tradycją. Warto także zauważyć, że staje się to popularne nie tylko w Azji, ale także stopniowo dociera także do nas. Dla przykładu, Lego w Polsce już świętuje nadejście Chińskiego Nowego Roku. To kwestia czasu aż inne marki w Polsce także przyjmą ten trend.

Chiński Nowy Rok

Kampanie reklamowe na Rok Szczura – Firmy zagraniczne

Nike

Nike na każdy Chiński Nowy Rok wydawał nową kolekcję z motywem przewodnim na konkretny sezon. W 2022 roku poszli jeszcze dalej. Dowcipną reklamą nawiązującą do tradycji dawania czerwonych kopert świętują nadejście Roku Szczura i promują swoje produkty. Jest to zdecydowanie jedna z najbardziej kreatywnych kampanii, która bije rekordy popularności w chińskich mediach społecznościowych.

Akcja opiera się na małej dziewczynce i jej cioci, która próbuje wręczyć siostrzenicy kopertę z pieniędzmi. Dziewczynka odmawia przyjęcia podarunku, jednak ciocia okazuje się szybsza i wsuwa kopertę do kieszeni spodni. W niespełna dwuminutowej reklamie pokazanych jest kilka następnych lat. Walki między dorosłą już siostrzenicą a jej ciocią stają się coraz bardziej intensywne aż ostatecznie dziewczyna wybiera parę butów Nike, aby wyprzedzić i uciec od swojej zdeterminowanej ciotki.


Szkolenie: Import z Chin

Kampanie reklamowe na Rok Szczura – Adidas

W jednominutowej reklamie firma Adidas prezentuje swoje dwa nowe modele obuwia Ultra Boost 2020 i Ultra Boost DNA. W spocie wziął udział popularny chiński piosenkarz Jackson Yee. Obraz łączy w sobie sztuki walki, techniki piłkarskie i wiele elementów kultury chińskiej. Reklama ma bardzo dynamiczną ścieżkę dźwiękową dzięki której jeszcze bardziej przyciąga uwagę bijącą od niej energią, werwą i żywymi kolorami. Od tego spotu aż bije klimat Chińskiego Nowego Roku.

https://www.youtube.com/watch?v=9c21mcJJLsw

Carlsberg

Film zatytułowany „Going Up” skupia się na grupie, która po przypadkowym naciśnięciu wszystkich przycisków windy odwiedza osoby różnie świętujące Chiński Nowy Rok. W taki sposób film nakręcony dla firmy celebruje energię i różnorodność Chińskiego Nowego Roku oczywiście przy piwie Carlsberg.

Kampanie reklamowe na Rok Szczura – Apple

Film „Córka” opowiada historię trzech pokoleń chińskich kobiet. Tytułowa córka jest samotną matką przeciwstawiającą się zależności od męża w chińskiej kulturze, co skutkuje tym, że jest skłócona ze swoją matką. Zdeterminowana, niezależna i pewna swoich racji pracuje jako taksówkarz. Do pracy również zabiera swoją kilkuletnią córkę. Podczas Nowego Roku niespodziewanie jednym z jej klientów okazuje się jej matka. Kobiety osiągają zgodę.

Córka odzwierciedla szybko zmieniające się normy społeczne w Chinach oraz różnice pokoleniowe między tradycyjnymi rodzinami a współczesnymi. Jednakże przesłanie filmu podkreśla, że bez względu na to, jak bardzo wszyscy się różnimy, jesteśmy w stanie żyć razem w zgodzie. Chiński Nowy Rok to czas dla łączenia się z rodziną. Nie bez przyczyny to właśnie w ten dzień trzy pokolenia kobiet spotkały się ze sobą i znalazły wspólny język.

Film godny dużego ekranu został nakręcony na iPhonie 11 Pro.

Singtel

Singapurska firma Singtel wykazała się dużym humorem w produkcji noworocznego spotu reklamowego. Określenie „His Grandfather’s Road”, które jest jednocześnie tytułem filmu odnosi się do tego jak Singapurczycy nazywają kierowców, którzy zachowują się tak, jakby byli właścicielami drogi. Film pokazuje kłótnię na drodze między dwiema rodzinami, które jadą odwiedzić swoich krewnych i przyjaciół z okazji Nowego Roku. Jednakże, utknęli w wąskiej uliczce, ponieważ nie chcieli ustąpić sobie nawzajem miejsca. Podczas całego spotu rodziny oczywiście używają telefonów i produktów marki Singtel do kontaktowania się z rodziną i przyjaciółmi oraz dla zabicia czasu. Film kończy się, kiedy obie rodziny odkrywają, że nie ma sensu się kłócić, gdyż mają ze sobą wiele wspólnego.

Tą reklamą Singtel pokazuje, że ich usługi łączności zaspokajają zmieniający się styl życia i oczekiwania klientów. Co więcej, można utknąć gdziekolwiek, ale dzięki technologii, życie toczy się dalej.

Kampanie reklamowe na Rok Szczura – Firmy chińskie

Tmall

Tmall zdecydowanie wywołał burzę w chińskich mediach społecznościowych swoim noworocznym spotem. W 20-sekundowym obrazie widzimy parę homoseksualistów wracających do domu na Księżycowy Nowy Rok. Reklama kończy się, gdy Kelvin nazywa ojca swojego chłopaka swoim „tatą”, powodując niezręczną ciszę przy stole. Następnie narrator promuje zniżkę na suszone nasiona i orzechy i zachęca do śledzenia dalszych części rozwijającej się sytuacji. Spot możesz obejrzeć na stronie Weibo.

Społeczności homoseksualne w Chinach chwalą Alibabę, do której należy platforma Tmall, za opublikowanie subtelnej reklamy. Co więcej, spot Tmalla na Weibo (chińskim odpowiedniku Twittera) został określony mianem „inteligentnego”. Reklama została opisana jako taka, która zarówno nie krytykuje osób homoseksualnych, ale także ich nie wspiera. Nie opowiada się po żadnej ze stron, dzięki czemu nie naraża się na krytykę ze strony rządu chińskiego. Jednocześnie społeczności LGBT doceniają ten gest, gdyż nigdy wcześniej tak duża chińska firma nie poruszyła tego tematu tabu. Rzecznik Alibaby powiedział w oświadczeniu, że Chiński Nowy Rok to czas, w którym rodziny się ze sobą łączą, a reklama to tego kreatywny wyraz.

Szkolenie: Eksport do Chin

Kampanie reklamowe na Rok Szczura – JD

Zakazane Miasto w Pekinie i chińska platforma e-commerce JD.com nawiązały współpracę i opracowały inicjatywę „Chinese Festival”, aby przywitać Nowy Rok. W ramach tej promocji, od 2 stycznia na JD.com została uruchomiona sprzedaż brokatowej skrzynki na prezenty. Nowo zaprojektowany szalik specjalnie na tę okazję został również wprowadzony na rynek wyłącznie na terenie flagowego sklepu JD w Pekinie. Ponadto, 16 krajowych i międzynarodowych marek, takich jak Dove, Philips i Baidu, dołączyło do promocji i dostarczyło własne noworoczne pudełka upominkowe. Dodatkowo, na pamiątkę współpracy, JD i Zakazane Miasto opublikowały krótki film, w którym dziewięć stworzeń m.in. smok składają życzenia noworoczne.

Edycje limitowane na Chiński Nowy Rok

Chiński Nowy Rok nie może się obejść bez edycji limitowanych. Prestiżowe międzynarodowe marki wypuszczają produkty z motywami dla konkretnych zwierząt kalendarza chińskiego, czyli w tym przypadku jest to szczur. Prezentujemy kilka wybranych marek, które uczciły Nowy Rok produktami nawiązującymi do Roku Szczura.

Chopard

Rok Szczura

Sephora

Kampanie reklamowe na Rok Szczura

Chloe

Edycje limitowane na Rok Szczura
Edycje limitowane na Rok Szczura - Chloe

Air jordan

Kampanie reklamowe na Rok Szczura

Pozostałe marki, które uczciły azjatycką tradycję to m.in. PatronTequila, Dior, Lookfantastic,  Davidoff of Geneva, czy L’Officiel. Na ich oficjalnych stronach możesz zobaczyć, jak wyglądają ich edycje limitowane.

Chiński Nowy Rok świętuje się także w krajach takich jak Malezja, Singapur czy Tajwan. Tam również specjalnie na tą okazję pojawiły się ciekawe produkty. Dla przykładu, sieć kawiarni Starbucks w Singapurze oferuje do kupienia kubki z motywem szczura.

Szkolenie: Import z Chin

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 3