Zwroty na Aliexpress

Aliexpress to sklep internetowy należący do grupy Alibaba. Platforma ta pozwala chińskim producentom na sprzedaż towarów bezpośrednio do indywidualnych klientów na całym świecie. Ze względu na rozbudowaną ofertę w przystępnych cenach, zakupy na Aliexpress cieszą się ogromną popularnością wśród polskich konsumentów. Zakupy online potrafią być jednak ryzykowne. Może się zdarzyć, że przedmiot nie zgadza się z opisem lub nasza paczka nie dotrze do nas w określonym terminie. Aliexpress wychodzi naprzeciw klientom, oferując system ochrony konsumenta. Jak wyglądają zwroty na Aliexpress?

zwroty na Aliexpress

Zwroty na Aliexpress – system ochrony konsumenta

Aliexpress zapewnia konsumentom otrzymanie towarów zgodnych z opisem w ustalonym terminie. W przypadku niedostarczenia przedmiotu czy znaczących różnic między naszym towarem a aukcją gwarantują zwrot pieniędzy. Dzięki systemowi płatności na Aliexpress nie musimy się martwić, że sprzedawca nie wyśle przedmiotu i zniknie z naszymi pieniędzmi. Po zapłaceniu za towar, Aliexpress zabezpiecza środki i dopiero kiedy potwierdzimy otrzymanie przedmiotów sprzedawca otrzymuje naszą zapłatę.

W momencie kiedy decydujemy się na reklamację musimy pamiętać o wysłaniu zgłoszenia zanim skończy się nasza ochrona konsumenta. Jeżeli nie dopilnujemy terminu i nasza ochrona skończy się, ubieganie o zwrot będzie utrudnione.

Czas dostawy

Kupując zazwyczaj mamy do wyboru kilka opcji dostawy. Większość sprzedawców oferuje darmową dostawę i jest ona najpopularniejsza wśród kupujących. Standardowy czas oczekiwania na paczkę wynosi od 25 do nawet 60 dni. Jeżeli zależy nam na czasie możemy wybrać przykładowo wysyłkę DHL-em, jednak ta opcja będzie dużo droższa. W zależności od wagi i gabarytu może wynieść nawet około 200zł. 

Szkolenie: Import z Chin

Co zrobić, gdy zamówienie z Aliexpress nie dotrze?

Może się zdarzyć, że czas oczekiwania na przesyłkę dobiega końca, a nasza paczka nadal nie została doręczona. W takim wypadku, możemy skontaktować się ze sprzedającym, aby go powiadomić o problemie. Sprzedający może nam zaproponować rozwiązania, takie jak  przedłużenie w systemie czasu oczekiwania, ponowną wysyłkę towaru lub zwrot pieniędzy. 

Jeśli jednak nie jesteśmy w stanie porozumieć się ze sprzedającym, czy po prostu zależy nam na czasie i chcemy szybko rozwiązać problem, możemy “otworzyć spór”.

Wchodzimy na naszym koncie w zakładkę “moje zamówienia”, odnajdujemy właściwe zamówienie i wybieramy opcję „otwórz spór”. Dalej musimy zaznaczyć czy żądamy zwrotu pieniędzy czy chcemy zwrócić towar. Musimy wypełnić formularz, w którym ponownie wybieramy opcję czego oczekujemy oraz zaznaczamy, że nie otrzymaliśmy paczki. Znajduje się tam również pole, w którym możemy opisać sytuację oraz załączyć ewentualne dowody. Po wysłaniu formularza pozostaje nam czekać na decyzję o uznaniu naszej reklamacji. Po uznaniu reklamacji przelew zwrotny gotówki otrzymujemy do 60 dni od wydania decyzji.

Zwroty na Aliexpress – Towar niezgodny z opisem lub uszkodzony

Zdarza się, że w drodze do nas towar ulegnie uszkodzeniu lub nie będzie się zgadzał z opisem na aukcji. W tym przypadku od razu przechodzimy do otwarcia sporu. Na reklamację mamy 15 dni od potwierdzenia otrzymania towarów. Tak jak w przypadku niedostarczenia towaru, wybieramy czy żądamy zwrotu pieniędzy, czy chcemy zwrócić towar. Jeżeli zadecydujemy o refundacji możemy zażądać pełnego zwrotu lub częściowego. Ponownie ukazuje się nam formularz, tutaj jednak musimy uzasadnić powód naszej reklamacji oraz uzasadnić go opisując w odpowiednim okienku. Warto również dołączyć zdjęcia przedmiotów do formularza jako nasz dowód. Po wysłaniu formularza musimy czekać na odpowiedź sprzedawcy. Jeżeli nie zareaguje on w określonym czasie, wtedy Aliexpress decyduje o rozwiązaniu zazwyczaj na korzyść kupującego.

Szkolenie: Import z Chin