Chiny to jeden z największych rynków smartfonów. Poniższa infografika przedstawia szczegółowe informacje dotyczące sytuacji rynkowej i możliwych kierunków rozwoju. W ostatnich latach, smartfony w Chinach stały się wszechobecne, a low-endowe urządzenia nadal są najczęstszym wyborem klientów.
Smartfony w Chinach – nowe trendy i statystyki
Jak na razie (2013), 66% telefonów komórkowych w Chinach to smartfony – wynik imponujący, ważywszy na fakt, że w USA ten procent jest nieco niższy: 56%. Sprzedaż smartfonów rośnie, ale poprzednia dynamika została wytracona: imponujące 77,11 milionów egzemplarzy sprzedanych w drugim kwartale 2013 roku budzi wrażenie, ale trzeba pamiętać, że w roku 2012 wzrost był znacznie szybszy: w pierwszym kwartale sprzedano 31,17 milionów, a w czwartym już 56 milionów.
Chińczycy preferują smartfony Samsunga, głównie dlatego, że w odróżnieniu od np. Apple, firma ta oferuje produkty na każdą kieszeń. Smartfony tańsze niż 2000 CNY (1000 zł) stanowią 75,9% rynku. Nie powinno zaskakiwać, że większość z tych smartfonów pracuje na systemie Android.
Inna interesująca informacja to lista najczęściej używanych appek w systemach Android i iOS. Lista TOP10 jest w całości wypełniona aplikacjami napisanymi w Chinach.