Rozmiar Social Media w Chinach – Infografika

Pisaliśmy już bardzo ogólnie o mediach społecznościowych w Chinach. Temat cieszy się dużym zainteresowaniem. Na pewno wrócimy do szerszego omówienia poszczególnych sieci społecznościowych, których używają mieszkańcy Państwa Środka. W międzyczasie prezentujemy infografikę przedstawiającą na przykładzie populacji krajów a nawet kontynentów jak dużo użytkowników mają takie strony jak RenRen czy Qzone czy QQ. Jak przedstawiają się social media w Chinach?

Social Media w Chinach

Portale social media w Chinach

Populacja Chin przekracza 1.3 mld osób, a z tego już ponad 50% ludności ma dostęp do Internetu. W związku z tym, z łatwością można sobie wyobrazić ogromną skalę chińskich użytkowników najpopularniejszych serwisów internetowych. Na zamieszczonej powyżej infografice możemy zobaczyć ilość użytkowników największych portali social media w Chinach porównaną do ludności całych państw. Przykładowo, możemy zauważyć, że z serwisu Qzone korzysta ponad 500 milionów użytkowników, co odpowiada populacji całego kontynentu europejskiego! Innymi słowy, każdy mieszkaniec Europy musiałby mieć konto na Qzone, aby dorównać liczbie Chińczyków korzystających z tego portalu.

Pozostałe porównania przedstawiają się w następujący sposób:

  • IPART.com – ponad 20 mln użytkowników – odpowiada populacji Australii
  • Douban – ponad 30 mln użytkowników – odpowiada populacji Kanady
  • QQ Weibo – ponad 100 mln użytkowników – odpowiada populacji Meksyku i Kuby
  • Kaixin001 – 120 mln użytkowników – odpowiada populacji Nigerii
  • Sina Weibo – ponad 120 mln użytkowników – odpowiada populacji Japonii
  • 51.com – ponad 130 mln użytkowników – odpowiada populacji Pakistanu
  • RenRen – ponad 160 mln użytkowników – odpowiada populacji Brazylii
  • Qzone – ponad 500 mln użytkowników – odpowiada populacji Europy
Szkolenie: Import z Chin

Aktualizacja

Przedstawiona powyżej infografika została opublikowana w 2013 roku. Popularność internetowych portali społecznościowych dynamicznie się zmienia. Ilość użytkowników Internetu rośnie na całym świecie i pojawiają się nowe serwisy social media. Aktualnie najpopularniejszym medium społecznościowym w Chinach jest aplikacja WeChat. Powstała w 2011 roku, a w 2018 roku osiągnęła aż miliard użytkowników z całego świata. W tym 90% osób korzystających z komunikatora to obywatele Chin. Co ciekawe, WeChat poprzez swoje funkcje rozrósł się poza wyłącznie social media. Służy nie tylko do komunikacji i przesyłania wiadomości, postów lub zdjęć. Jest to uniwersalna aplikacja, której można użyć także np. do zrobienia zakupów online lub płatności telefonem.