Polski eksport do Chin

Wg danych GUS tylko w pierwszym półroczu 2017 r. zwiększył się import z Chin do Polski o ponad 10,4% i osiągnął poziom 49,28 mld zł, a towary z Chin stanowiły 11,7% naszego krajowego importu. Jeszcze szybciej, bo o 19% urósł w tym czasie eksport do Państwa Środka. Obie strony poszukują sposobów na zacieśnienie swoich relacji biznesowych. Poprzez nawiązywanie nowych kontaktów handlowych, inwestycje, a także wejście Polski do grona beneficjentów największego chińskiego projektu zagranicznego: Nowego Jedwabnego Szlaku.

China Expo eksport do chin

Chińskie agendy rządowe inicjują liczne programy i inwestują znaczne środki we wspieranie swoich przedsiębiorców, by mogli skutecznie nawiązywać kontakty z polskim biznesem. To właśnie dzięki bezpośredniej współpracy z Ministerstwem Handlu Chińskiej Republiki Ludowej już we wrześniu będziemy gościć w Warszawie ponad stu chińskich producentów z różnych branż. Podczas targów China Expo – China Brand Show Poland 2017 będą oni prezentować swoją ofertę i szukać nowych partnerów biznesowych wśród polskich firm – mówi Bartosz Sosnowski, wiceprezes zarządu Centrum Targowo-Kongresowego.

China Expo – Eksport

China Expo – China Brand Show Poland może liczyć na poparcie rządu chińskiego, gdyż tylko w zeszłym roku trzydniowe targi zaowocowały kontraktami handlowymi o wartości kilku milionów dolarów. To pokazuje, że zainteresowanie Polaków nawiązywaniem nowych kontaktów z Chińczykami jest wciąż duże. Na tegoroczną edycję, organizowaną pod patronatem PAIH, wybierają się nad Wisłę producenci z 7 prowincji z Państwa Środka: Fujian, Guangdong, Jiangsu, Zhejiang, Hebei, Henan, a także Shanxi. Będą prezentować ofertę z zakresu wyposażenia wnętrz, artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowlanych. Ponadto zaprezentują też towary z zakresu zabawek czy upominków. Chcą nawiązać bezpośrednie relacje w naszym kraju i omówić możliwości rozwijania biznesu. To też okazja dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z Chińczykami, by bez wyjeżdżania z kraju poznać potencjalnych parterów biznesowych.

Eksport produktów spożywczych

Chiny chcą zacieśniać relacje biznesowe­­­ z Polakami nie tylko przez import swoich towarów. Rośnie także zainteresowanie w Państwie Środka ofertą produktową największego kraju Europy Centralnej. Zwłaszcza produktami spożywczymi.

– Chińczycy z roku na rok kupują coraz więcej żywności spoza kraju. Tymczasem Polska słynie z wysokiej jakości produktów żywnościowych, które sprzedaje na cały świat. Dlatego liczymy między innymi na chińskie inwestycje z sektora spożywczego w naszym kraju – tłumaczy Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Mówi on o wyraźnym ożywieniu inwestycyjnym chińskiego biznesu nad Wisłą. Tylko w ciągu roku dwukrotnie zwiększyła się liczba bezpośrednich inwestycji chińskich w Polsce, nad którymi pracuje PAIH, a ich wartość wzrosła w tym okresie ponad 5-krotnie – z 117 mln euro w lipcu 2016 r. do 636,5 mln euro obecnie. Ożywieniu zarówno polsko – chińskiej wymiany handlowej, jak i bilateralnym inwestycjom sprzyja rozwój sieci połączeń Nowego Jedwabnego Szlaku. Ten zwany również inicjatywą Pasa i Szlaku (Belt and Road Initiative) chiński globalny projekt infrastrukturalny, zaplanowany został na wiele dekad. Jego europejskim węzłem logistycznym może stać się Polska.

Biznes z Chińczykami

– Prowadzenie biznesu z Chińczykami wcale nie jest łatwe. Różnice kulturowe między naszymi krajami są dość znaczne, co ma wpływ na jakość relacji biznesowych. Dlatego podczas China Expo – China Brand Show Poland staramy się nie tylko ułatwiać nawiązanie kontaktów polsko-chińskich, ale też wspierać efektywne rozwijanie takiego biznesu poprzez edukowanie naszych rodzimych przedsiębiorców na temat zasad skutecznej współpracy z Chińczykami. Podczas szkoleń i konferencji będziemy mówić w tym roku między innymi, jak bezpiecznie importować z Chin czy jak wystrzegać się typowych błędów popełnianych przez Polaków w relacjach z Chińczykami – dodaje Bartosz Sosnowski.

Targi China Expo – China Brand Show Poland 2017 odbędą się w dniach 14-16 września w Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp jest bezpłatny, obowiązuje rejestracja online za pośrednictwem strony http://china-expo.pl/form/rejestracja-online lub na miejscu podczas imprezy.

Eksport z Chin staje się coraz popularniejszy. Zapraszamy do wzięcia udziału.

***

Centrum Targowo-Kongresowe

Operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów zjazdów, konferencji i eventów. W tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych. Zajmuje łącznie 15 200 mkw. Z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe.
Centrum Targowo-Kongresowe jest też organizatorem dużych i ważnych biznesowo imprez targowych. W tym China Expo – China Brand Show Poland, poświęconych współpracy handlowej z Chinami, a także Targów Regionalia.