Polacy coraz więcej importują z Chin

W pierwszym kwartale 2013 r. wartość importu z Chin sięgnęła 14,3 mld zł. Oznacza to wzrost o ponad 360 mln zł względem analogicznego okresu ubiegłego roku – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Chiny były więc trzecim rynkiem po Niemczech i Rosji, z którego sprowadzano do Polski najwięcej towarów. Udział Państwa Środka w polskim imporcie stanowił 9,4%. Można oczekiwać dalszego wzrostu, bo Chińczycy wciąż poszukują w Polsce nowych partnerów handlowych. W tym roku na III China Expo Poland, największą w kraju imprezę targową w całości dedykowaną współpracy biznesowej na linii Polska-Chiny, przyjedzie ponad 200 takich producentów z różnych branż. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

– Wzrost importu z Państwa Środka, szczególnie w kontekście podawanego przez GUS spadku całego polskiego importu o 6,5% od stycznia do marca względem pierwszego kwartału roku ubiegłego, pokazuje jak duży potencjał tkwi we współpracy z Chińczykami. Dlatego z myślą o rozwoju biznesu w Polsce warto nawiązać kontakty handlowe z przedsiębiorcami z Dalekiego Wschodu. Tym bardziej, że zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na rzecz MT Polska, dwustronnym biznesowym relacjom z Chinami sprzyja akceptacja ze strony dużej części Polaków – zaznacza Bartosz Sosnowski, prezes firmy MT Polska, organizującej China Expo Poland 2013.

Szkolenie: Import z Chin

Chińczycy stawiają na motoryzację

Spośród ponad 200 wystawców, którzy przyjadą do Warszawy na China Expo Poland 2013, by prezentować najnowsze produkty z różnych branż i poszukiwać w Polsce partnerów handlowych, największą część będą stanowiły firmy produkujące części i akcesoria samochodowe oraz motocyklowe. Tak rozbudowany sektor motoryzacyjny jest nowością w tym roku. Ofertę w tym zakresie przedstawi około 100 firm z Państwa Środka. Ponadto, na stoiskach prezentowane będą propozycje dot. elektroniki, oświetlenia i wyposażenia wnętrz. To szansa dla krajowych przedsiębiorców, którzy chcieliby nawiązać kontakty z dalekowschodnimi partnerami. Ponadto jest to okazja do bezpośredniego spotkania z producentami, porównania w jednym miejscu wielu ofert i obejrzenia ich produktów bez konieczności wyjazdów do Chin.

Polacy popierają współpracę na linii Polska-Chiny

Jak pokazało badanie przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie MT Polska, ponad połowa Polaków (53%) uważa, że rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorcami. Głównymi argumentami przemawiającymi za prowadzeniem polsko-chińskich relacji w biznesie są możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia miejsc pracy. Jednym z argumentów jest przekonanie, że polskie firmy mogą dużo zyskać, a także, że z Chin można sprowadzać produkty, na które stać będzie wielu Polaków. Ponadto, prawie ¾ badanych przyznało, że już kupuje produkty, które pochodzą z Państwa Środka.

Jak importować z Chin? Polska-Chiny

Polscy przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swój biznes we współpracy z Chińczykami, podczas China Expo Poland mogą skorzystać z bezpłatnych konferencji. Mogą również skorzystać z paneli prowadzonych przez ekspertów, poświęconych podstawowym zasadom, ale i niuansom współpracy z Chińczykami. Nie zabraknie zwłaszcza wielu przydatnych informacji odnośnie importu. W programie zaplanowano m.in. spotkania, podczas których omówione zostaną zagadnienia związane z prowadzeniem importu z Państwa Środka i wybrane aspekty prawne pod kątem obecności na chińskim rynku. Ponadto eksperci opowiedzą o profesjonalizmie we współpracy z dalekowschodnim partnerem. Skupią się także na specyfice i możliwościach dla polskich importerów i eksporterów w kontekście chińskiego rynku motoryzacyjnego. China Expo Poland będą też okazją, by posłuchać o różnicach kulturowych w negocjacjach z dalekowschodnim partnerem. Będzie można usłyszeć także o faktach i mitach dotyczących polsko-chińskiej współpracy.

Dodatkowo, planowana jest też konferencja dotycząca rozliczeń transakcji w yuanie oraz form płatności, a także transportu i spedycji na linii Polska-Chiny. Co więcej, w trakcie targów odbędą się spotkania odnośnie inwestycji chińskich w Polsce. Także spotkania na temat wsparcia eksportu i inwestycji zagranicznych, a także wsparcia promocji polskich przedsiębiorstw na rynku chińskim. Atrakcją będzie lekcja języka chińskiego Business Chinese.

China Expo Poland

Patronami honorowymi trzeciej edycji China Expo Poland są: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich oraz GoChina. Partnerem strategicznym wydarzenia zostały linie lotnicze Finnair, a merytorycznym – Polska Izba Motoryzacji.

China Expo

China Expo Poland organizowane są przez Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel. Więcej informacji na temat targów dostępnych jest na stronie chinaexpo.pl.

Dane dot. importu na bazie publikacji GUS, Handel zagraniczny. Styczeń – Marzec 2013 r., Warszawa, czerwiec 2013.

Badanie „Opinie Polaków na temat Chin, współpracy z Chińczykami i towarów chińskich” zostało zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie MT Polska, organizatora targów China Expo Poland, w okresie 2- 5 sierpnia 2012 r. metodą Omnimas na ogólnopolskiej losowej reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców w wieku 15 lat i więcej.

Międzynarodowe Targi Polska

Operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska – zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15,000 mkw. Z czego 10,000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe.

Międzynarodowe Targi Polska jest też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych. W tym China Expo Poland poświęconych współpracy handlowej z Chinami, Targów Event, Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo.

China Town Travel

Biuro podróży powstałe w 2007 r. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach turystycznych i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając im kompleksową obsługę.

Szkolenie: Import z Chin

Relacja Polska-Chiny stale ulega polepszeniu. Stąd coraz większe zainteresowanie importem towarów z Państwa Środka.

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 2