JD.com w Chinach podejmuje wyzwanie i otwiera pierwszy sklep stacjonarny

JD.com w Chinach podejmuje wyzwanie i otwiera pierwszy sklep stacjonarny. JD.com to druga największa chińska firma sektora handlu elektronicznego. Na samym początku 2018 roku otworzyła w Pekinie sklep 7Fresh jako pierwszy ze swojej sieci supermarketów najwyższej technologii. Podąża tym samym za swoim odwiecznym rywalem, grupą Alibaba. Alibaba prowadzi już 25 supermarketów (i do końca roku 2018 planuje tę liczbę podwoić) będących połączeniem systemów online i offline. Oznacza to, że giganci e-handlu przenoszą swoją rywalizację również do świata stacjonarnego handlu.

jd.com w Chinach

JD.com w Chinach

Sieć marketów 7Fresh to dla JD wielki krok do świata tradycyjnej sprzedaży. Tak jak konkurencyjna Alibaba, JD liczy na zdobycie nowych klientów oraz uzyskanie wartościowych danych poprzez koncept zakupów cyfrowo-stacjonarnych. Zarówno nowy sklep JD, jak i sieć Alibaby Hema, pozwalają konsumentom na korzystanie z aplikacji mobilnej i cyfrowych płatności. Sklep otworzony w pekińskiej dzielnicy Yizhuang oferuje takie udogodnienia jak ekrany, na których wyświetlają się informacje na temat produktów chwytanych przez klientów, a także robotyczne wózki na zakupy, które podążają za kupującymi, gdy chodzą po sklepowych alejkach. Tak samo jak Hema, sklep oferuje klientom restaurację z importowaną żywnością. JD planuje w przyszłości zbudować sieć połączonych magazynów i chłodni, aby skrócić czas dostawy do klientów.

JD

Według słów dyrektora generalnego 7Fresh, Wang Xiaosong, „dzięki technologii łańcucha dostaw oraz pozycji największego sprzedawcy detalicznego w kraju, JD znajduje się w wyjątkowym położeniu, pozwalającym na zapewnienie chińskim klientom doświadczenia zakupów offline najwyższej jakości.”

Szkolenie: Import z Chin

JD, Alibaba i Tencent

Od Alibaby po Tencent, największe chińskie firmy internetowe są zdeterminowane, by zrewolucjonizować sprzedaż detaliczną poprzez wprowadzanie do sklepów technologii pozwalającej na lepsze zarządzanie magazynami i danymi klientów. Głównym celem wszystkich firm jest powiązanie świata cyfrowego z realnym i zwiększenie ilości internetowych zamówień, a przez to gromadzenie wartościowych informacji na temat nawyków konsumenckich. Zaangażowanie się w budowę fizycznych sklepów ma stymulować rozwój internetowego biznesu tych firm, pozostającego ich główną domeną.

W pierwszych dwóch dniach po otwarciu, liczba dziennych transakcji w pierwszym sklepie 7Fresh przekroczyła 10 tysięcy. W tym samym tygodniu, w prowincji Shandong otwarty został pierwszy z „bezzałogowych” – to znaczy w pełni zautomatyzowanych – sklepów firmy JD, które są dalszym planem na rewolucję w zakresie sprzedaży detalicznej. Póki co 7Fresh oferuje pełniejsze doświadczenie konsumenckie, ale z pewnością również jest krokiem w stronę zrewolucjonizowania sprzedaży, który warto obserwować.

Źródło.