Po opublikowaniu wpisu na temat wysokości cła na import dronów z chin dostaliśmy zapytania o to jakie drony są warte uwagi, które firmy odniosły sukces na tym polu. Na pewno przykładem wartym uwagi jest firma DJI. Producent chińskich dronów cieszących się dużą popularnością na rynkach całego świata, również w Polsce, mimo że wciąż jest to rynek dość niszowy. Jest to kolejny przykład skomplikowanego produktu wysokiej jakości, wykonanego w Chinach. Importowanie dronów z Chin może się jednak okazać opłacalne.
Importowanie dronów z Chin – kolejny przykład dobrze przeprowadzanego China sourcing
Dron taki, zwany też często quadrokopterem jest głównie wykorzystywany do kręcenia filmów i robienia zdjęć (ma instalowaną kamerę). Firma Da-Jiang Innovations Science and Technology Co., Ltd., która jest producentem DJI została założona w 2006 roku przez Franka Wanga. Obecnie zatrudnia około 3000 osób. Po za DJI na rynku dobrze daje sobie radę także AR.Drone 2.0 Parrot. Warto wspomnieć że firma GoPro, o której również pisaliśmy wcześniej na blogu planuje wejście do gry o ten nowy jeszcze niezagospodarowany rynek. Dodajmy że wiele dronów używa już dziś kamer producenta.
Sukces na miarę Apple?
Istotą sukcesu dobrego małego drona cywilnego jak DJI Phantom 2 Vision jest łatwość „pilotażu”. Nie trzeba mieć specjalnych umiejętności czy przechodzić szkolenia aby móc w pełni cieszyć się z zabawy. Jeden z najważniejszych inwestorów z doliny krzemowej Michael Moritz (Sequoia Capital) porównał produkt do komputera Apple II, który był równie rewolucyjny w swoim czasie. Phantom 2 Vision posiada moduł GPS, autopilota czy funkcje automatycznego omijania lotnisk.
Poniżej prezentacja producenta:
Rynek dronów cały czas raczkuje. Jednakże przez następne lata na pewno będzie się rozwijał a quadrokoptery znajdą nowe zastosowania w naszym życiu. Dla wszystkich którzy rozważają import dronów z Chin jest to świetna okazja na rozpoczęcie China Sourcing. Wiele osób zastanawia się nad importem produktów z Chin. Warto dobrze przemyśleć jaka jest niższa na rynku a nie rozpoczynać importu produktów, z branż w których jest wielka konkurencja, takich jak np. import tabletów z Chin.