„Gwiezdne wojny” w Chinach

Gwiezdne wojny  Chinach – w pierwszym tygodniu stycznia na ekrany chińskich kin wszedł film „Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi”. Premiera kolejnego filmu z uniwersum „Gwiezdnych wojen” okazała się w Chinach bardzo rozczarowująca. W pierwszy weekend zarobił on kwotę 28.7 milionów dolarów, czyli mniej niż dwie poprzednie części („Przebudzenie Mocy” zarobiło w Chinach w swój pierwszy weekend w 2016 roku 52 miliony dolarów, a „Łotr 1” w 2017 – około 30 milionów dolarów). Dzieło Lucasfilmu nie miało szans przebić w box office rodzimego filmu Chińczyków, komedii romantycznej „The Ex-File 3: The Return of the Exes”, której otwarcie nastąpiło tydzień wcześniej.

Gwiezdne wojny

Chiny są aktualnie drugim największym rynkiem filmowym na świecie, dlatego słabe przyjęcie kolejnego filmu z serii „Gwiezdne wojny” można uznać za porażkę, mimo iż na całym świecie „Ostatni Jedi” zarobił już ponad miliard dolarów.

Gwiezdne wojny w Chinach

Brak popularności „Gwiezdnych wojen” w Państwie Środka wynika głównie z braku znajomości sagi przez Chińczyków, związanego z brakiem kinowych premier pierwszych sześciu części. Dlatego też, przed premierą „Ostatniego Jedi” starano się wzbudzić jak największe zainteresowanie tym uniwersum i ułatwić Chińczykom zrozumienie tła historii. Disney na wszystkie sposoby promował droidy, miecze świetlne i Moc, organizując efektowne premiery i medialne działania, wypuszczając piosenki pop, a także rozbudowując szanghajski Disneyland o obszar związany z tematyką „Star Wars”. Zwiastowano „Ostatniemu Jedi” natychmiastowy sukces. Niestety wyniki finansowe wskazują na to, że wysiłki wytwórni nie przyniosły pożądanego skutku, a Chiny wciąż nie oszalały na punkcie światowego hitu.

Oryginaly artykuł nt. „Gwiednych wojen” w Chinach przeczytacie tutaj.