Eksport z Polski do Chin rośnie w szybkim tempie

Wartość polskiego eksportu do Chin w I połowie 2014 roku wyniosła blisko 1,5 mld dolarów, co oznacza 37% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku – wynika z danych China Customs Statistics. Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. Czego oczekują Chińczycy? Co możemy zaoferować chińskim konsumentom? Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? To kwestie, które zostaną poruszone podczas prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w dniach 4-6 września br. Eksport z Polski do Chin zyskuje na znaczeniu.

Eksport z Polski do Chin rośnie

­– Jak pokazują chińskie statystyki polski import z Chin w pierwszej połowie 2014 roku wyniósł ponad 6,5 mld dol., co oznacza że nadal znacznie więcej towarów sprowadzamy niż wysyłamy do Państwa Środka. Obecnie Polska nie jest w czołówce państw Unii eksportujących towary do Chin. Jednak nad rozwojem handlu z Chińczykami na pewno warto intensywnie pracować, zwłaszcza biorąc pod uwagę zawirowania za naszą wschodnią granicą i związane z tym utrudnienia gospodarcze. Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej są zainteresowani dalekowschodnimi rynkami, dlatego też postanowiliśmy w ramach China Expo Poland zorganizować cykl spotkań merytorycznych z ekspertami, którzy pomogą lepiej poznać zasady współpracy z chińskimi partnerami – podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland.

Webinar: Eksport do Chin

Handel z Chińczykami – Eksport z Polski do Chin

Eksport do China 2014

Na China Expo Poland będzie można wziąć udział w spotkaniu zatytułowanym „Chiny jako rynek dla eksporterów – potencjał chińskiego rynku”. W trakcie tej prelekcji poruszone będą zagadnienia dotyczące budowania własnej marki jako marki ekskluzywnej, specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa zagranicznego w Chinach, a także możliwości rozwoju w kontekście Państwa Środka. Prelegenci postarają się również odpowiedzieć na pytanie – czego oczekują Chińczycy i co możemy zaoferować chińskim konsumentom?

– Chiny będące globalną fabryką postrzegane są jako miejsce całkowicie nasycone towarami wszelkiego rodzaju. Prawda zaś jest taka, że rynek ten posiada niezliczone nisze, wciąż czekające na odkrycie. Chiny to ogromny kraj z największą populacją na świecie. Zaspokojenie potrzeb takiej liczby ludzi okazuje się w praktyce niemożliwe. Chińczycy wręcz pragną towarów zagranicznych. Stąd w Chinach Ludowych rosnąca gwałtownie krzywa importu – zaznacza Leszek Ślazyk, z portalu chiny24.com, który poprowadzi na China Expo Poland jedno ze spotkań dotyczące eksportu towarów do Chin.

Z kolei „Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Różnice kulturowe w negocjacjach z partnerem chińskim” – to temat kolejnego spotkania skupionego wokół kwestii eksportu. Omówi go Bartosz Ziółek, prezes Amber Foods International z siedzibą w Hongkongu. Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora sieci restauracji typu premium w Chinach. Ponadto o tym, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach opowie Jacek Koziaczy, prezes Creditreform Polska.

Podczas trzech dni Targów China Expo Poland nie zabraknie również tematów z zakresu importu, w tym konferencji poruszających aspekty prawne czy logistyczne. Jedno ze spotkań zatytułowane „E-commerce w Chinach. Chińskie portale zakupowe: zakupy online z Chin” wyjaśni chociażby co to jest Taobao, Aliexpress, 1688 czy Tmall. Prowadzący je Marcin Nowak z RynekChinski.pl podpowie, jak kupować w chińskich portalach B2C i B2B, a także co warto nabywać w Chinach, aby sprzedać z zyskiem w Polsce.

Chiński biznes w Polsce

Spotkania merytoryczne to tylko część Targów China Expo Poland dedykowanych importerom, eksporterom, inwestorom, producentom, hurtownikom, jak i wszystkim osobom zainteresowanym rynkiem chińskim. W pierwszym tygodniu września do Centrum MT Polska Warszawie przyjedzie bowiem wielu przedsiębiorców z różnych regionów Państwa Środka. Wystawcy zaprezentują liczne produkty z różnych branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia. Nie zabraknie również sektora usług dla biznesu polsko-chińskiego.

Równolegle do Targów China Expo Poland, w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie odbędą się pierwsze targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Dla zwiedzających będzie to okazja, by skorzystać z oferty wystawców dwóch imprez.

Więcej na temat China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl. Na stronie znajduje się również rejestracja online dla zwiedzających i na poszczególne konferencje.

***

Międzynarodowe Targi Polska

Operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska – zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15 200 mkw., z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe.

Międzynarodowe Targi Polska jest też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych, w tym China Expo Poland poświęconych współpracy handlowej z Chinami, Targów Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo.

Eksport z Polski do Chin to istotna sprawa.

Pol-Chin Consulting

Firma w sposób kompleksowy dostarczająca usługi dla biznesu polsko-chińskiego. Jest organizatorem wielu cyklicznych imprez, np. corocznych „Obchodów Chińskiego Nowego Roku” organizowanych wspólnie z Ministerstwem Kultury ChRL oraz Ambasadą ChRL w Polsce, konferencji oraz targów – m.in. China Expo Poland, Auto Expo Parts&Service i Warsaw Home Expo. Ponadto zapewnia obsługę turystyczną chińskich delegacji przyjeżdżających do Europy oraz polskich misji handlowo-targowych do Chin. W ofercie firmy jest też konsulting dla przedsiębiorców zainteresowanych biznesem polsko-chińskim, działalność edukacyjna w zakresie nauczania języka chińskiego (placówka – Chińska Szkoła w Warszawie), działalność wydawnicza (m.in. poprzez portal informacyjny www.plchinese.com), a także usługi cateringowe (sieć restauracji China Town).

Webinar: Eksport do Chin

Eksport z Polski do Chin staje się coraz popularniejszy dlatego zachęcamy do zapoznania się z ofertą.

Oceń post

5 / 5. Ilość głosów: 3