Współczesne Chiny są ważnym graczem na arenie międzynarodowego handlu. Jak prezentują się Chiny dla polskich przedsiębiorców?
Mimo ich rosnącego udziału w rynku światowym i intensyfikacji wymiany handlowej na linii Polska-Chiny, w 2012 r. na nasz rynek trafił niespełna 1% chińskiego eksportu. Kluczem do poprawy tego wyniku jest znalezienie na pokaźnym chińskim rynku produktów odpowiednich dla polskich konsumentów.
Chiny dla polskich przedsiębiorców
Dla większości polskich przedsiębiorców tamtejszy rynek wciąż kryje wiele tajemnic, co skutecznie powstrzymuje ich przed nawiązaniem wymiany handlowej. Podobnie ma się rzecz z naszym eksportem do Chin, którego wartość w 2012 r. wyniosła niespełna 1,5 mld EUR. Jednak największym problemem jest dysproporcja między importem a eksportem – wartość importu jest dziesięciokrotnie większa.
Rodzi się zatem pytanie – jak sprzedawać polskie produkty do kraju, który pozornie wszystko sam wytwarza? Rynek zbytu Państwa Środka to ponad miliard potencjalnych konsumentów, którzy wywodzą się z rosnącej w siłę klasy średniej. Nowa klasa średnia już nie tylko egzystuje, ale także dużo konsumuje, a zatem stanowi atrakcyjną grupę docelową. A czy można polskich konsumentów zainteresować produktami chińskimi? Można, wystarczy tylko wiedzieć, jak ich szukać na chińskim rynku.
Wielu małych i średnich przedsiębiorców wciąż obawia się ekspansji na Daleki Wschód. Głównym problemem jest brak praktycznej wiedzy i konieczność nauki na własnych błędach, które czasem mogą okazać się zbyt kosztowne. W związku z tym celem naszej konferencji jest przedstawienie najbardziej przydatnych aspektów wymiany handlowej.
W trakcie wielu prelekcji i podczas panelu dyskusyjnego dowiedzą się Państwo m.in.:
- jakie zachęty i ułatwienia oferuje przedsiębiorcom chiński rynek
- jakie sektory są rekomendowane do współpracy
- jak nawiązywać kontakty biznesowe z Chinami
- jak zabezpieczyć wymianę handlową
- z jakimi obyczajami biznesowymi należy się zapoznać, aby zjednać sobie chińskich kontrahentów.
Najwyższej klasy eksperci i praktycy dostarczą Państwu wiedzę niezbędną do nawiązania współpracy biznesowej z chińskimi partnerami, co w efekcie pozwoli Państwu osiągnąć sukces na tamtejszym rynku.
23.04.2013, Warszawa,
Sheraton Warsaw Hotel
bezpłatna (od 27 marca 2013 do 23 kwietnia 2013)