Statystyki i trendy w chińskim ecommerce (Infografika)

Kolejna ciekawa infografika na temat e-commerce w Państwie Środka. Po za aktualnymi statystykami, parę prognoz kilka lat w przód. Chińscy konsumenci recenzują produkty kupione w sklepach internetowych znacznie chętniej niż na przykład amerykanie. Koszt przesyłki jest sześć razy tańszy niż w USA. Najpopularniejszym sposobem płatności jest Alipay (47% transakcji). Następny z 21% jest Tenpay. Jeżeli chodzi o najpopularniejsze sklepy internetowe, przoduje oczywiście Tmall z czterdziestu procentowym udziałem w rynku. Za nim jest 360buy.com i Suning.com. Na czwartej pozycji plasuje się Amazon.cn, który ma 2,2% rynku, co można i tak uznać za duży sukces biorąc pod uwagę że na przykład Ebay w Chinach sobie nie poradził. Inny amerykański sklep dobrze dający sobie radę w Państwie Środka to NewEgg, sprzedający elektronikę użytkową (0,7%). Za dwie największe zalety robienia zakupów przez internet chińscy konsumenci uważają dostępność 24 godziny na dobę oraz niskie ceny produktów.

Chiny to rynek wciąż rosnący, biorąc pod uwagę że na sekundę pojawia się dwóch nowych użytkowników internetu, można zaobserwować niesamowity wzrost także w sektorze e-commerce. Infografikę przygotowała agencja GO-Globe.com:

ecommerce - chińscy konsumenci
Szkolenie: Import z Chin

Oceń post

0 / 5. Ilość głosów: 0