Avengers: Koniec gry bije rekordy w Chinach

Avengers: Koniec gry notuje świetne wyniki sprzedażowe na całym świecie, w tym także w Chinach. Film braci Russo zaledwie 11 dni od premiery przekroczył granicę 2 mld USD, wyprzedzając Avatara, któremu zarobienie takiej kwoty zajęło 47 dni. Aktualnie znajduje się na 2 miejscu najbardziej kasowych filmów w historii ze sporą szansą na prześcignięcie Avatara. Po drodze pobił także szereg innych rekordów. W większość z nich największy wkład miała sprzedaż na rynku chińskim.

Avengers: Koniec gry bije rekordy w Chinach

Avengers: Koniec gry w Chinach — wyniki

Premiera czwartej części Avengers w Chinach odbyła się 24 kwietnia. Od tego czasu film zainkasował na terenie Państwa Środka 576 mln USD (stan na 06.05), co stanowi 26% światowego box office. Stał się przez to najlepiej zarabiającym zagranicznym filmem na rynku chińskim w historii, ustępując tylko rodzimym produkcjom (The Wandering Earth – ok. 700 mln USD i Wolf Warrior 2 – 874 mln USD).

Pomimo gwałtownego załamania przychodów w miniony weekend (spadek o 64% w stosunku do weekendu 27-28 kwietnia), ostateczny wynik Avengers w Chinach jest prognozowany od 610 do nawet 650 mln USD.

Rynek chiński przyczynił się również do ustanowienia rekordu sprzedażowego w sieci kin IMAX. Ze 120 mln USD zarobionych na całym świecie, aż 76 mln uzyskano w Chinach. Stał się on również pierwszym filmem w historii, który uzyskał ponad 0,5 mln USD przychodu w kraju leżącym poza Ameryką Północną.

 Avengers: Koniec gry dzierży w Chinach ponad 25 rekordów. Wśród nich są m.in.: najbardziej kasowy film w pierwszym weekendzie po premierze w historii – niemal 330 mln USD oraz w dniu premiery – 107,2 mln USD, dodatkowo pobił rekord w przedsprzedaży – 110 mln USD.

Sam film spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem Chińczyków. Na chińskim odpowiedniku IMDb – Douban, Avengers uzyskało do tej pory notę 8.6, a film oceniło niemal 520 000 użytkowników. Warto również wspomnieć o ogromnej popularności aktorów występujących w produkcji Marvela. Na portalu społecznościowym Weibo Robert Downey Jr. może pochwalić się 5 milionami obserwujących, a Jeremy Renner – 3,2 miliona. Ponadto najbardziej liczną grupę fanów tworzą mężczyźni w wieku 19-49 lat.

Co wpłynęło na tak duży sukces w Chinach?

Na sukces czwartej części Avengers w Chinach, prócz ogólnej popularności tej serii, jak i całego Marvela, bardzo duży wpływ miała data premiery. Zbiegła się ona ze Świętem Pracy, które jest odpowiednikiem naszej polskiej majówki, kiedy wielu ludzi cieszy się nawet tygodniowymi urlopami.

Na sam koniec warto też przypomnieć, że chińska premiera miała miejsce dzień szybciej niż polska. Ostatnimi czasy widać wyraźną zmianę podejścia do rynku chińskiego wśród całej branży filmowej.

Chiny stając się drugim co do wielkości rynkiem kinowym na świecie, wymusiły na Hollywood zmianę modelu dystrybucji. Aktualnie to właśnie Państwo Środka może cieszyć się jednymi z najwcześniejszych premier. Za przykład niech posłuży zeszłoroczny film Aquaman, którego premiera w Chinach odbyła się 5 dni wcześniej niż na rodzimym rynku w USA. Zjawisko to ma również związek z bardzo rozwiniętym w Chinach piractwem filmowym.

Szkolenie: Import z Chin