Android w Chinach – jakie aplikacje się sprzedają

Wiele osób myśli, że Google nie jest obecny w Chinach. Jednakże nie jest to do końca prawda. Google ma biura w Chinach. Dodatkowo cały czas prowadzi rekrutacje i prężnie się rozwija. Najpopularniejszy produkt Google, wyszukiwarka, faktycznie jest blokowana w Państwie Środka. Warto jednak pamiętać, że nie jest to jedyny produkt ze stajni kalifornijskiego giganta. Produktem który w Chinach rozwija się z niesamowitą szybkością jest Android, system operacyjny, który przeznaczony jest głównie dla smartfonów i tabletów.

Android-w-Chinach-jakie-aplikacje-sie-sprzedaja

Android w Chinach

Szacuje się, że Androida na swoich urządzeniach będzie miało do końca roku 2015 aż 300 milionów mieszkańców Chin. Dla porównania jest to trzykrotna liczba użytkowników z USA. W Państwie Środka jest już ponad miliard telefonów komórkowych więc jest jeszcze duży potencjał wzrostu. Dodatkowo w roku 2012 Android rósł znacznie szybciej niż Apple’owski iOS. Telefony oparte o system Android stanowią aż 86% nowych telefonów kupowanych w Chinach.

Wielu zagranicznych developerów widząc potencjał rosnącego ekosystemu ma ochotę na kawałek tego tortu. Tu jednak pojawia się przykra niespodzianka. Aplikacje z poza Chin pozostają na marginesie, wynika to zapewne z niezrozumienia rynku wewnętrznego przez zachodnich twórców aplikacji. Jednak nie wszystko jeszcze stracone. Jest segment, w którym zagraniczne aplikacje mają aż 70% rynku! Mowa w tym wypadku o grach. Chińczycy również pokochali Angry Birds czy Tample Run (najchętniej ściągana gra w Chinach), tu jest szansa na zarobienie konkretnych pieniędzy. Jak najlepiej monetyzować? Jedynie model freemium, Chińczycy nie płacą praktycznie w ogóle za samą grę, jednak bardzo chętnie kupują wirtualną walutę wewnątrz aplikacji czy dodatkowe etapy, model znany od lat, w Chinach jest dominujący.

Podsumowując, rynek aplikacji Android jest w Chinach gigantyczny. Dodatkowo szacuje się, że z czasem jeszcze urośnie. Łatwiej też o przekonanie użytkowników do płatności, jednak tylko wewnątrz samej aplikacji. Eksport do Chin to nie tylko produkty fizyczne, sprzedaż gier na Androida też może być opłacalne a ich popularność stale rośnie.

Szkolenie: Import z Chin